Навигација

Опис предмета

1409078 - Руска књижевност СПЕЦ 4

Спецификација предмета
НазивРуска књижевност СПЕЦ 4
Акроним1409078
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
    Условљеност другим предметиманема условаОблик условљености
    Циљеви изучавања предметаДобијање систематизованог знања о развоју руске савремене поезије, поезије ХХ и XXI века кроз преглед књижевних правацa присутним у савременом контексту као и песничких и филозофских утицаја на савремене песнике. Оспособљавање студената за тумачење сложених песничких текстова различитих поетика, те за самостални рад на сваком будућем, новом књижевном тексту.
    Исходи учења (стечена знања)Студент ће стећи општу слику о идејама и поетикама различитих песничких праваца у ХХ и XXI веку, такође и о књижевном и уметничком животу руских песника и умтеника. Моћи ће да сагледа развој руске савремене поезије и да анализира мултимедијални однос поезије с другим видовима уметности (театар, филм, сликарство, музика), да тумачи савремени песнички текст.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеОсмишљено интертекстуално читање савремене поезије, анализа дијалога писаца у књижевном тексту са књижевном традицијом (руском и европском), са филозофским идејама дадаизма, концептуализма и поструктурализма), и другим уметностима (андерграунд музика, слем поезија, визуелна поезија). У оквиру анализе песничког текста (од Седакове, Ајгија и Кривулина до Сосноре, Драгомошченка и Скидана) на свим нивоима структуре ангажују се стечена знања из књижевности, с акцентом на интертекстуално и митопоетско тумачење текста.
    Садржај практичне наставеВежбе, анализа песничких текстова ангажоване поезије, концептуалиста, метаметафориста, филолошке школе, припрема за семинарске радове, писање радова за студентске конференције.
    Литература
    1. Кукулин И. В. Прорыв к невозможной связи: Статьи о русской поэзии. Екб.: Кабинетный учёный, 2019.
    2. Зубова Л.В. Языки современной поэзии. — М.: Новое литературное обозрение, 2010.
    3. Эпштейн М. Н. Поэзия и сверхпоэзия. О многообразии творческих миров, Москва, 2016.
    4. Психодиахронологика. Психоистория русской литературы от романтизма до наших дней, М., 1995.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    11
    Методе извођења наставеПредавања, вежбе, дискусија, самосталан рад (истраживање песничког текста).
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања20Писмени испит
    Практична настава20Усмени испит50
    Пројекти10
    Колоквијуми
    Семинари