1409078 - Руска књижевност СПЕЦ 4
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Руска књижевност СПЕЦ 4 | |||
Акроним | 1409078 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | нема услова | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Добијање систематизованог знања о развоју руске савремене поезије, поезије ХХ и XXI века кроз преглед књижевних правацa присутним у савременом контексту као и песничких и филозофских утицаја на савремене песнике. Оспособљавање студената за тумачење сложених песничких текстова различитих поетика, те за самостални рад на сваком будућем, новом књижевном тексту. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент ће стећи општу слику о идејама и поетикама различитих песничких праваца у ХХ и XXI веку, такође и о књижевном и уметничком животу руских песника и умтеника. Моћи ће да сагледа развој руске савремене поезије и да анализира мултимедијални однос поезије с другим видовима уметности (театар, филм, сликарство, музика), да тумачи савремени песнички текст. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Осмишљено интертекстуално читање савремене поезије, анализа дијалога писаца у књижевном тексту са књижевном традицијом (руском и европском), са филозофским идејама дадаизма, концептуализма и поструктурализма), и другим уметностима (андерграунд музика, слем поезија, визуелна поезија). У оквиру анализе песничког текста (од Седакове, Ајгија и Кривулина до Сосноре, Драгомошченка и Скидана) на свим нивоима структуре ангажују се стечена знања из књижевности, с акцентом на интертекстуално и митопоетско тумачење текста. | |||
Садржај практичне наставе | Вежбе, анализа песничких текстова ангажоване поезије, концептуалиста, метаметафориста, филолошке школе, припрема за семинарске радове, писање радова за студентске конференције. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 1 | |||
Методе извођења наставе | Предавања, вежбе, дискусија, самосталан рад (истраживање песничког текста). | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 20 | Писмени испит | ||
Практична настава | 20 | Усмени испит | 50 | |
Пројекти | 10 | |||
Колоквијуми | ||||
Семинари |