Навигација

Опис предмета

1409086 - Методика наставе руског језика 2

Спецификација предмета
НазивМетодика наставе руског језика 2
Акроним1409086
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језици, књижевности, културе, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
    Условљеност другим предметимаПоложени испити из Савременог руског језика Г-4 и Методике наставе руског језика 1Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаСтудијски програм Методике наставе руског језика 1 на III години студија (као ИП) реализује се током два (V и VI) семестра у виду теоријских предавања. Интегрална компонента ових студија је и самосталан рад студената, њихов рад и консултације с наставником; стицање и задржавање и релевантних теоријских знања и информација; упознавање студената са главним поставкама методике наставе руског као инословенског језика, достигнућа у руској лингводидактици и методици наставе руског језика као страног.
    Исходи учења (стечена знања)Формирање професионално-педагошке и методичке компетенције студената, а посебно: овладавање базичним теоријским дидактичко-методичким знањима и њихова практична примена, анализа, синтеза и евалуација; познавање метајезика и система методичких појмова (на руском и српском језику), познавање стручне литературе и различитих извора лингвометодичких информација; развијање вештина употребе информационо-комуникационих технологија.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеV. Систем наставе руског језика, појам и основне карактеристике система. Садржаји и облици организације наставе. VI. Oбучавање аспектима руског језика у српској говорној средини. Настава фонетике са прозодијом; настава графије и ортографије; настава граматике, лексике (типологија лексике и лексички минимум); обучавање социокултурним средствима; обучавање стилистици.
    Садржај практичне наставеПракса.
    Литература
    1. К.Кончаревић: Савремена настава руског језика: садржаји, организација, облици (уџбеник), Београд, 2003.
    2. В. Раичевић: Општа методика наставе словенских језика у инословенској средини, Београд, Завод за уџбенике, 2007.
    3. Ј. Гинић, В. Раичевић. Практикум из методике наставе руског језика. Београд, Завод за уџбенике, 2011.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    21
    Методе извођења наставеПредавања, разговори, дискусије, индивидуалан рад, читање обавезне литературе итд.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавањаПисмени испит50
    Практична настава5Усмени испит
    Пројекти
    Колоквијуми45
    Семинари