Навигација

Опис предмета

1414021 - Морфосинтакса и фонетика француског језика 1

Спецификација предмета
НазивМорфосинтакса и фонетика француског језика 1
Акроним1414021
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
    Условљеност другим предметимаТемељно савладани наставни програми француског језика за средњу школу, тј. ниво А2 (ЗЕО)Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаУсвајање појма језичког система и његових правила. Овладавање основним принципима граматичке анализе француске реченице. Упознавање са основама фонетике и фонологије француског језика, овладавање француском фонетском транскрипцијом.
    Исходи учења (стечена знања)Након одслушаног предмета студент је: - стекао основна знања из граматике француског језика - оспособљен за критичко и аналитичко мишљење на плану граматичке анализе у француском.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеЈезичка компетенција и појмови граматичности и аграматичности. Нивои лингвистичке анализе (фонетика, фонологија, морфологија, синтакса, семантика). Синтаксичке категорије (речи, синтагме, реченица). Врсте речи и критеријуми за њихово разликовање. Граматичке категорије (род, број, лице, време, аспекат, начин). Хијерархијска структура реченице: синтагме, типови синтагми у француском и њихова структура. Синтаксичке функције. Елементи фонетике и фонологије. Говорни апарат и процес фонације. Француски гласовни систем. Опис и подела француских гласова.
    Садржај практичне наставеУвежбавање идентификовања врста речи, анализе на конституенте (синтагме) и морфологије глагола и именских речи. Увежбавање фонетске транскрипције и прозодијских карактеристика француског, вокалског и консонантског уланчавања.
    Литература
    1. Baylon, Ch., Fabre, P., Grammaire systématique de la langue française, Nathan 1978.
    2. Dubois, J, La nouvelle grammaire du français, Paris: Larousse, 2004.
    3. Папић, М., Граматика француског језика, Завод за уџбенике и наставна средства, Београд,1999.
    4. Léon, P. R., Phonétisme et prononciation du français, Nathan, Paris, 1998.
    5. Charliac Ch., Phonétique progressive du français avec 600 exercices, CLE, Paris, 1998.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеПредавање, вежбања, дискусија, тестови.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања5Писмени испит40
    Практична настава5Усмени испит20
    Пројекти
    Колоквијуми30
    Семинари