Навигација

Опис предмета

1414068 - Методика наставе француског језика 2

Спецификација предмета
НазивМетодика наставе француског језика 2
Акроним1414068
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Библиотекарство и информатика са страним језиком, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језици, књижевности, културе, модул Француски језик, књижевност, култура
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
    Условљеност другим предметимаПоложени испит из Методике наставе француског језика 1.Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаПовезивање теоријског знања са наставном праксом. Упућивање у дидактичке приступе применљиве у настави, првенствено у оне засноване на савременим дидактичким теоријама. Формирање наставника који размишљају о својој наставној пракси - о понашању у разреду, о избору дидактичких приступа, садржаја, наставних метода, материјала, техничких средстава, језичких вежбања и комуникативних задатака, о организацији часа и евалуацији.
    Исходи учења (стечена знања)Оспособити студенте да своја знања претворе у вештину вођeња наставе о и на француском језику уз примену принципа комуникативног и акционог приступа у комбинацији са стратегијама из осталих метода.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеТеоријска настава обухвата методику часа француског језка: преглед и примена свих усмених и писаних стратегија којим се усваја језик на фонетско-фонолошком, морфо-синтаксичком и семантичком плану, односно којима се развијају лингвистичка компетенција (вежбе изговора и правописа, граматичке и лексичке вежбе) и језичке вештине; евалуација; наставни материјали и средства.
    Садржај практичне наставеПрактична настава садржи два вида вежби: 1. огледни часови које држе сами студенти пред својим колегама по уџбеницима француског језика за основне и средње школе, као и часови на неком другом страном језику (немачки, арапски, шпански) уз примену научених стратегија, 2. обавезно опсервирање часова француског језика у основним и средњим школама (2-4 часа) уз вођење записника о запажањима на часу.
    Литература
    1. J.P.Robert, E.Rosen, C.Reinhardt, Faire classe en FLE: Une approche actionnelle et pragmatique, Hachette, 2001.
    2. Jean-Pierre Robert, Dictionnaire pratique de didactique du FLE, Ophrys, 2008.
    3. P. Bertocchini, E. Costanzo, Manuel de formation pratique pour le professeur de FLE, CLE, 2008.
    4. J.P. Cuq, I. Gruca, Cours de didactique du français langue étrangère et seconde, Presses Universitaires de Grenoble, 2002.
    5. Оливера Дурбаба, Теорија и пракса учења и наставе страних језикa, Завод за уџбенике, 2011.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    13
    Методе извођења наставеПредавања, наставна пракса, примена метода у самосталној симулацији часа француског језика, индивидуалан и колективан рад - план часа, дискусија поводом одржаног часа француског језика или неког другог страног језика.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања10Писмени испит
    Практична настава15Усмени испит60
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари15