Navigacija

Opis predmeta

1414068 - Metodika nastave francuskog jezika 2

Specifikacija predmeta
Naziv Metodika nastave francuskog jezika 2
Akronim 1414068
Studijski program Jezik, književnost, kultura
Modul modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bibliotekarstvo i informatika sa stranim jezikom, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Grčki jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Nemački jezik, književnost, kultura, modul Opšta književnost i teorija književnosti, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Skandinavski jezici, književnosti, kulture, modul Francuski jezik, književnost, kultura
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 3.0 Status predmeta izborni
    Uslovljenost drugim predmetima Položeni ispit iz Metodike nastave francuskog jezika 1. Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Povezivanje teorijskog znanja sa nastavnom praksom. Upućivanje u didaktičke pristupe primenljive u nastavi, prvenstveno u one zasnovane na savremenim didaktičkim teorijama. Formiranje nastavnika koji razmišljaju o svojoj nastavnoj praksi - o ponašanju u razredu, o izboru didaktičkih pristupa, sadržaja, nastavnih metoda, materijala, tehničkih sredstava, jezičkih vežbanja i komunikativnih zadataka, o organizaciji časa i evaluaciji.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Osposobiti studente da svoja znanja pretvore u veštinu vođenja nastave o i na francuskom jeziku uz primenu principa komunikativnog i akcionog pristupa u kombinaciji sa strategijama iz ostalih metoda.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Teorijska nastava obuhvata metodiku časa francuskog jezka: pregled i primena svih usmenih i pisanih strategija kojim se usvaja jezik na fonetsko-fonološkom, morfo-sintaksičkom i semantičkom planu, odnosno kojima se razvijaju lingvistička kompetencija (vežbe izgovora i pravopisa, gramatičke i leksičke vežbe) i jezičke veštine; evaluacija; nastavni materijali i sredstva.
    Sadržaj praktične nastave Praktična nastava sadrži dva vida vežbi: 1. ogledni časovi koje drže sami studenti pred svojim kolegama po udžbenicima francuskog jezika za osnovne i srednje škole, kao i časovi na nekom drugom stranom jeziku (nemački, arapski, španski) uz primenu naučenih strategija, 2. obavezno opserviranje časova francuskog jezika u osnovnim i srednjim školama (2-4 časa) uz vođenje zapisnika o zapažanjima na času.
    Literatura
    1. J.P.Robert, E.Rosen, C.Reinhardt, Faire classe en FLE: Une approche actionnelle et pragmatique, Hachette, 2001.
    2. Jean-Pierre Robert, Dictionnaire pratique de didactique du FLE, Ophrys, 2008.
    3. P. Bertocchini, E. Costanzo, Manuel de formation pratique pour le professeur de FLE, CLE, 2008.
    4. J.P. Cuq, I. Gruca, Cours de didactique du français langue étrangère et seconde, Presses Universitaires de Grenoble, 2002.
    5. Olivera Durbaba, Teorija i praksa učenja i nastave stranih jezika, Zavod za udžbenike, 2011.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    1 3
    Metode izvođenja nastave Predavanja, nastavna praksa, primena metoda u samostalnoj simulaciji časa francuskog jezika, individualan i kolektivan rad - plan časa, diskusija povodom održanog časa francuskog jezika ili nekog drugog stranog jezika.
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit
    Praktična nastava 15 Usmeni ispit 60
    Projekti
    Kolokvijumi
    Seminari 15