1415048 - Шпанска књижевност 8
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Шпанска књижевност 8 | |||
Акроним | 1415048 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Одслушан и положен предмет Шпанска књижевност 7. Позитивно оцењене предиспитне обавезе из Шпанске књижевности 8. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање, разумевање и анализа главних особености, тенденција и покрета савремене шпанске књижевности. Познавање, разумевање и анализа најрепрезентативнијих дела модерне књижевности, њених културних, уметничких, естетских и хуманистичких вредности. Студенти су оспособљени за развијање личног критичког и вредносног става о покретима, тенденцијама и делима епохе. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент самостално тумачи књижевноуметничке текстове шпанске књижевности XX века, у потпуности је овладао техникама тумачења и интерпретације. Активно повезује, синтетички и аналитики разматра међуодносе књижевности, културе, историје и друштва епохе. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Модернизам у Шпанији: проза, поезија, представници. Генерација 1898: Есеј и роман. Представници: Мигел де Унамуно, Анхел Ганивет, Пио Бароха. Модернизам и Генерација 98: сличности и разлике. Хосе Ортега и Гасет. Поезија XX века. Авангарда. Најзначајније генерације песника. Генерација 1927: представници, дела, идеје, естетика. Позориште XX века: Р. М. дел Ваље-Инклан, Ф. Гарсија Лорка. Проза XX века: Стање шпанског прозног стваралаштва у првој половини XX века. Послератне генерације: K. Х. Села, М. Делибес, K. Лафорет, Г. Т. Баљестер, А. М. Матуте, Генерације 60-их година: Л. Мартин Сантос, Ф. Умбрал, Х. Гојтисоло. | |||
Садржај практичне наставе | Разговор о делима обавезне лектире и анализа одабраних одломака. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 1 | |||
Методе извођења наставе | Предавања, вежбе, дискусије, самосталан рад (истраживање, претраживање, итд.), тумачење одабраних одломака, учење уз помоћ компјутера, итд. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | ||
Практична настава | Усмени испит | 60 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 35 |