Навигација

Опис предмета

1417034 - Савремени немачки језик Г-4

Спецификација предмета
НазивСавремени немачки језик Г-4
Акроним1417034
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Библиотекарство и информатика са страним језиком, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Енглески језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
    Условљеност другим предметимаПоложен испит из Савременог немачког језика Г-3; испуњене све предиспитне обавезе из предмета Савремени немачки језик Г-4Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаСистематско и континуирано развијање језичке компетенције, комуникативне компетенције и интеркултуралне, рецептивне и продуктивне на нивоу Б2.2 предвиђене Заједничким европским оквиром са циљем трајног усвајања и практичног примењивања.
    Исходи учења (стечена знања)Похађањем наставе студенти ће трајно обогатити свој лексички и фразеолошки фонд, овладати граматичким структурама (рецептивно,продуктивно, когнитивно), овладати говорним средствима,парајезичким средствима (изговор, интонација), нонвербалним средствима изражавања (мимика,гестикулација), овладати комуникативним вештинама: разумевање говора, разумевање писаног текста, оисање и говор на нивоу Б2.2, обогатити своје опште образовање, а све у функцији активне и практичне примене. Разумевање говора: • прати сложенију дискусију, ако је тема позната; • разуме поједине идиоматске изразе; • успешно прати прилоге аудио и аудио визуелне, са друштвених мрежа и Ју тјуба; • може реално да прати живу расправу између говорника; Разумевање текста: • поседује богат и активан лексички фонд за читање;• разуме велики број детаља дужих текстова из области интересовања; •у стању је да брзо прође сложенији и дужи текст, уочавајући најважније делове; Говор: • размењује информације са већим степеном флуентности, користи језик течно и правилно; • описује комплексније тематске области; • интеракција са говорницима на часу (колегама) се заснива на већој аргументацији у изношењу својих ставова; • веома активно учествује у расправи у оквиру познатог контекста; Писање:• пише исцрпан и јасан текст на теме из сфере сопственог интересовања користећи аргументацију; • наглашава битније детање и важније делове сложеније садржине; • пише добро структуриране текстове који се односе на познату тематску област.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставе/
    Садржај практичне наставеРазноврсне лекторске вежбе са тежиштем на комуникативним вештинама предвиђеним Заједничким европским референтним оквиром прилагођене нивоу Б2.2. Приказ језичке грађе, унапређивање говора, разумевања, читања, писања,вештине коришћења граматика,речника и приручника.
    Литература
    1. Ем Hauptkurs, Deutsch als Fremdsprache-Niveaustufe B2, Hueber Verlag, Ismaning 2008
    2. Dr. Smilja Srdić, Morphologie der deutschen Gegenwartssprache, Jasen, Beograd,2008
    3. Duden, Band I:Die deutsche Rechtschreibung. Dudenverlag, 1996
    4. Заједнички европски референтни оквир за језике
    5. Соња Узелац/Јелена Арсић "Практикум за немачки језик", Универзитет у Београду, Филолошки факултет ,Београд,2010.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    17
    Методе извођења наставеЛекторске вежбе, дискусије, анализе, излагања. Рад у пленуму, групама, у паровима, самостални рад - увек интерактивно уз помоћ уџбеника, копија, слика, табле, аудио и видео записа, новинских чланака, реклама.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавањаПисмени испит30
    Практична наставаУсмени испит30
    Пројекти
    Колоквијуми40
    Семинари