Navigacija

Opis predmeta

1417034 - Savremeni nemački jezik G-4

Specifikacija predmeta
Naziv Savremeni nemački jezik G-4
Akronim 1417034
Studijski program Jezik, književnost, kultura
Modul modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bibliotekarstvo i informatika sa stranim jezikom, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Engleski jezik, književnost, kultura, modul Italijanski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Nemački jezik, književnost, kultura, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Turski jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti, kulture
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 6.0 Status predmeta izborni
    Uslovljenost drugim predmetima Položen ispit iz Savremenog nemačkog jezika G-3; ispunjene sve predispitne obaveze iz predmeta Savremeni nemački jezik G-4 Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Sistematsko i kontinuirano razvijanje jezičke kompetencije, komunikativne kompetencije i interkulturalne, receptivne i produktivne na nivou B2.2 predviđene Zajedničkim evropskim okvirom sa ciljem trajnog usvajanja i praktičnog primenjivanja.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Pohađanjem nastave studenti će trajno obogatiti svoj leksički i frazeološki fond, ovladati gramatičkim strukturama (receptivno,produktivno, kognitivno), ovladati govornim sredstvima,parajezičkim sredstvima (izgovor, intonacija), nonverbalnim sredstvima izražavanja (mimika,gestikulacija), ovladati komunikativnim veštinama: razumevanje govora, razumevanje pisanog teksta, oisanje i govor na nivou B2.2, obogatiti svoje opšte obrazovanje, a sve u funkciji aktivne i praktične primene. Razumevanje govora: • prati složeniju diskusiju, ako je tema poznata; • razume pojedine idiomatske izraze; • uspešno prati priloge audio i audio vizuelne, sa društvenih mreža i Ju tjuba; • može realno da prati živu raspravu između govornika; Razumevanje teksta: • poseduje bogat i aktivan leksički fond za čitanje;• razume veliki broj detalja dužih tekstova iz oblasti interesovanja; •u stanju je da brzo prođe složeniji i duži tekst, uočavajući najvažnije delove; Govor: • razmenjuje informacije sa većim stepenom fluentnosti, koristi jezik tečno i pravilno; • opisuje kompleksnije tematske oblasti; • interakcija sa govornicima na času (kolegama) se zasniva na većoj argumentaciji u iznošenju svojih stavova; • veoma aktivno učestvuje u raspravi u okviru poznatog konteksta; Pisanje:• piše iscrpan i jasan tekst na teme iz sfere sopstvenog interesovanja koristeći argumentaciju; • naglašava bitnije detanje i važnije delove složenije sadržine; • piše dobro strukturirane tekstove koji se odnose na poznatu tematsku oblast.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave /
    Sadržaj praktične nastave Raznovrsne lektorske vežbe sa težištem na komunikativnim veštinama predviđenim Zajedničkim evropskim referentnim okvirom prilagođene nivou B2.2. Prikaz jezičke građe, unapređivanje govora, razumevanja, čitanja, pisanja,veštine korišćenja gramatika,rečnika i priručnika.
    Literatura
    1. Em Hauptkurs, Deutsch als Fremdsprache-Niveaustufe B2, Hueber Verlag, Ismaning 2008
    2. Dr. Smilja Srdić, Morphologie der deutschen Gegenwartssprache, Jasen, Beograd,2008
    3. Duden, Band I:Die deutsche Rechtschreibung. Dudenverlag, 1996
    4. Zajednički evropski referentni okvir za jezike
    5. Sonja Uzelac/Jelena Arsić "Praktikum za nemački jezik", Univerzitet u Beogradu, Filološki fakultet ,Beograd,2010.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    1 7
    Metode izvođenja nastave Lektorske vežbe, diskusije, analize, izlaganja. Rad u plenumu, grupama, u parovima, samostalni rad - uvek interaktivno uz pomoć udžbenika, kopija, slika, table, audio i video zapisa, novinskih članaka, reklama.
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja Pismeni ispit 30
    Praktična nastava Usmeni ispit 30
    Projekti
    Kolokvijumi 40
    Seminari