1418044 - Скандинавска књижевност 2
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Скандинавска књижевност 2 | |||
Акроним | 1418044 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језици, књижевности, културе, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Одслушан курс Скандинавска књижевност 1 | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Познавање развоја и основних одлика скандинавске књижевности у периоду 1800-1920, њеног односа према европској књижевности и вештина књижевног и реалног тумачења текста. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Кандидат познаје развој и основне одлике скандинавске књижевности у периоду 1800-1920, њен однос према европској књижевности и вештину књижевног и реалног тумачења текста. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Спољни и унутарњи чиниоци и услови развоја скандинавских књижевности. Проблем периодизације књижевности деветнаестог столећа, проблем смена генерација и континуитета. Значај староскандинавске књижевности за књижевност деветнаестог века. Раскид данско-норвешке уније и однос између данске и норвешке књижевности. Романтизам, бележење усмене књижевности, прелазни облици ка реализму, „пробој савремености” и књижевност реализма и натурализма, неореализам. Раскид шведско-финске уније и однос између финскошведске и финске књижевности. Стварање новије исландске књижевности. Зачеци ферјарске књижевности. Паралелни књижевни токови. Књижевност за децу. Књижевна критика и историографија књижевности. | |||
Садржај практичне наставе | Анализа књижевних текстова и смештање у књижевноисторијски контекст. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Теоријска и практична настава | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 30 | Писмени испит | 70 | |
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари |