Навигација

Опис предмета

1418044 - Скандинавска књижевност 2

Спецификација предмета
НазивСкандинавска књижевност 2
Акроним1418044
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језици, књижевности, културе, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаизборни
    Условљеност другим предметимаОдслушан курс Скандинавска књижевност 1Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаПознавање развоја и основних одлика скандинавске књижевности у периоду 1800-1920, њеног односа према европској књижевности и вештина књижевног и реалног тумачења текста.
    Исходи учења (стечена знања)Кандидат познаје развој и основне одлике скандинавске књижевности у периоду 1800-1920, њен однос према европској књижевности и вештину књижевног и реалног тумачења текста.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеСпољни и унутарњи чиниоци и услови развоја скандинавских књижевности. Проблем периодизације књижевности деветнаестог столећа, проблем смена генерација и континуитета. Значај староскандинавске књижевности за књижевност деветнаестог века. Раскид данско-норвешке уније и однос између данске и норвешке књижевности. Романтизам, бележење усмене књижевности, прелазни облици ка реализму, „пробој савремености” и књижевност реализма и натурализма, неореализам. Раскид шведско-финске уније и однос између финскошведске и финске књижевности. Стварање новије исландске књижевности. Зачеци ферјарске књижевности. Паралелни књижевни токови. Књижевност за децу. Књижевна критика и историографија књижевности.
    Садржај практичне наставеАнализа књижевних текстова и смештање у књижевноисторијски контекст.
    Литература
    1. Johannes Fibiger, Gerd Lütken: Litteraturens veje. København: G.E.C. Gad, 1996:119-257. (138 стр.)
    2. Per Thomas Andersen: Norsk litteraturhistorie. Oslo: Universitetsforlaget, 2001:159-385. (226 стр.)
    3. Bernt Olsson, Ingemar Algulin: Litteraturens historia i Sverige. Stockholm: Norstedts, 1987:173-443. (270 стр.)
    4. Adam Oehlenschläger: Guldhornene (Digte, 1803); Morgen-vandring (Poetiske skrifter I-II, 1805); Fædrelands-Sang (1819)
    5. Schack Staffeldt: Indvielsen (Digte, 1804)
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    22
    Методе извођења наставеТеоријска и практична настава
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања30Писмени испит70
    Практична наставаУсмени испит
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари