1418044 - Skandinavska književnost 2
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Skandinavska književnost 2 | |||
Akronim | 1418044 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Arapski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Opšta književnost i teorija književnosti, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Skandinavski jezici, književnosti, kulture, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Turski jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti, kulture | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Odslušan kurs Skandinavska književnost 1 | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Poznavanje razvoja i osnovnih odlika skandinavske književnosti u periodu 1800-1920, njenog odnosa prema evropskoj književnosti i veština književnog i realnog tumačenja teksta. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Kandidat poznaje razvoj i osnovne odlike skandinavske književnosti u periodu 1800-1920, njen odnos prema evropskoj književnosti i veštinu književnog i realnog tumačenja teksta. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Spoljni i unutarnji činioci i uslovi razvoja skandinavskih književnosti. Problem periodizacije književnosti devetnaestog stoleća, problem smena generacija i kontinuiteta. Značaj staroskandinavske književnosti za književnost devetnaestog veka. Raskid dansko-norveške unije i odnos između danske i norveške književnosti. Romantizam, beleženje usmene književnosti, prelazni oblici ka realizmu, „proboj savremenosti” i književnost realizma i naturalizma, neorealizam. Raskid švedsko-finske unije i odnos između finskošvedske i finske književnosti. Stvaranje novije islandske književnosti. Začeci ferjarske književnosti. Paralelni književni tokovi. Književnost za decu. Književna kritika i istoriografija književnosti. | |||
Sadržaj praktične nastave | Analiza književnih tekstova i smeštanje u književnoistorijski kontekst. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | Teorijska i praktična nastava | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 30 | Pismeni ispit | 70 | |
Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari |