1418226 - Студије скандинавистике - специјални курс 2
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Студије скандинавистике - специјални курс 2 | |||
Акроним | 1418226 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језици, књижевности, културе, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Положене предиспитне обавезе из предмета Скандинавски језици 5 | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Способност семантичке анализе језичког материјала скандинавских језика према теоријском оквиру когнитивне лингвистике, тј. коришћењем методолошких поступака и техника својствених когнитивној семантици. Стицање знања о основним методама семантичке анализе коришћеним у оквиру когнитивнолингвистичке теорије: метода интроспекције, метода анализе корпуса, експерименталне методе и др. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Кандидат познаје основе методологије истраживања у оквиру когнитивне семантике, уме критички да промишља о предностима и манама одређених метода; познаје могућности практичне примене квалитативних и квантитативних метода истраживања у оквиру когнитивне семантике; кандидат уме да примени методе проучаване на курсу у анализи језичког материјала савремених скандинавских језика. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Основни методолошки поступци у оквиру теорије когнитивне семантике: разликовање квалитативних и квантитативних метода са посебним фокусом на методу интроспекције, методу анализе корпуса и експерименталне методе; критичка анализа проучаваних методолошких поступака. | |||
Садржај практичне наставе | Критичко промишљање коришћења одређених метода у постојећим семантичким анализама вршеним на материјалу скандинавских језика и примена проучаваних метода у самосталном истраживачком раду - семантичка анализа језичког материјала скандинавских језика. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 1 | |||
Методе извођења наставе | Предавања и вежбе. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | 70 | ||
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари | 30 |