Навигација

Опис предмета

1418226 - Студије скандинавистике - специјални курс 2

Спецификација предмета
НазивСтудије скандинавистике - специјални курс 2
Акроним1418226
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језици, књижевности, културе, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
    Условљеност другим предметимаПоложене предиспитне обавезе из предмета Скандинавски језици 5Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаСпособност семантичке анализе језичког материјала скандинавских језика према теоријском оквиру когнитивне лингвистике, тј. коришћењем методолошких поступака и техника својствених когнитивној семантици. Стицање знања о основним методама семантичке анализе коришћеним у оквиру когнитивнолингвистичке теорије: метода интроспекције, метода анализе корпуса, експерименталне методе и др.
    Исходи учења (стечена знања)Кандидат познаје основе методологије истраживања у оквиру когнитивне семантике, уме критички да промишља о предностима и манама одређених метода; познаје могућности практичне примене квалитативних и квантитативних метода истраживања у оквиру когнитивне семантике; кандидат уме да примени методе проучаване на курсу у анализи језичког материјала савремених скандинавских језика.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеОсновни методолошки поступци у оквиру теорије когнитивне семантике: разликовање квалитативних и квантитативних метода са посебним фокусом на методу интроспекције, методу анализе корпуса и експерименталне методе; критичка анализа проучаваних методолошких поступака.
    Садржај практичне наставеКритичко промишљање коришћења одређених метода у постојећим семантичким анализама вршеним на материјалу скандинавских језика и примена проучаваних метода у самосталном истраживачком раду - семантичка анализа језичког материјала скандинавских језика.
    Литература
    1. Andersen, Øyvin: Om metoder i lingvistikken. Foredrag på forskerskolen i språkvitenskap og filologi, UiB, Solstrand, 24. januar 2005.
    2. Janda, Laura: Ten Lectures on Cognitive Linguistics as an Empirical Science. Eminent Linguists Lecture Series.Foreign Language Teaching and Research Press, Beijing, 2013.
    3. Gonzales-Markuez, M. еt al. (ур.) Methods in Cognitive Linguistics. John Benjamins Publishing Company, Amsterdam/Philadelphia, 2007. стр. XI-XXII, 2-169, 250-301.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    21
    Методе извођења наставеПредавања и вежбе.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавањаПисмени испит70
    Практична наставаУсмени испит
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари30