1418226 - Studije skandinavistike - specijalni kurs 2
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Studije skandinavistike - specijalni kurs 2 | |||
Akronim | 1418226 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Arapski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Skandinavski jezici, književnosti, kulture, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti, kulture | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Položene predispitne obaveze iz predmeta Skandinavski jezici 5 | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Sposobnost semantičke analize jezičkog materijala skandinavskih jezika prema teorijskom okviru kognitivne lingvistike, tj. korišćenjem metodoloških postupaka i tehnika svojstvenih kognitivnoj semantici. Sticanje znanja o osnovnim metodama semantičke analize korišćenim u okviru kognitivnolingvističke teorije: metoda introspekcije, metoda analize korpusa, eksperimentalne metode i dr. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Kandidat poznaje osnove metodologije istraživanja u okviru kognitivne semantike, ume kritički da promišlja o prednostima i manama određenih metoda; poznaje mogućnosti praktične primene kvalitativnih i kvantitativnih metoda istraživanja u okviru kognitivne semantike; kandidat ume da primeni metode proučavane na kursu u analizi jezičkog materijala savremenih skandinavskih jezika. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Osnovni metodološki postupci u okviru teorije kognitivne semantike: razlikovanje kvalitativnih i kvantitativnih metoda sa posebnim fokusom na metodu introspekcije, metodu analize korpusa i eksperimentalne metode; kritička analiza proučavanih metodoloških postupaka. | |||
Sadržaj praktične nastave | Kritičko promišljanje korišćenja određenih metoda u postojećim semantičkim analizama vršenim na materijalu skandinavskih jezika i primena proučavanih metoda u samostalnom istraživačkom radu - semantička analiza jezičkog materijala skandinavskih jezika. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 1 | |||
Metode izvođenja nastave | Predavanja i vežbe. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | Pismeni ispit | 70 | ||
Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari | 30 |