Navigacija

Opis predmeta

1418226 - Studije skandinavistike - specijalni kurs 2

Specifikacija predmeta
Naziv Studije skandinavistike - specijalni kurs 2
Akronim 1418226
Studijski program Jezik, književnost, kultura
Modul modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Arapski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Skandinavski jezici, književnosti, kulture, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti, kulture
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
Nastavnik/saradnik (DON)
    Broj ESPB 3.0 Status predmeta izborni
    Uslovljenost drugim predmetima Položene predispitne obaveze iz predmeta Skandinavski jezici 5 Oblik uslovljenosti
    Ciljevi izučavanja predmeta Sposobnost semantičke analize jezičkog materijala skandinavskih jezika prema teorijskom okviru kognitivne lingvistike, tj. korišćenjem metodoloških postupaka i tehnika svojstvenih kognitivnoj semantici. Sticanje znanja o osnovnim metodama semantičke analize korišćenim u okviru kognitivnolingvističke teorije: metoda introspekcije, metoda analize korpusa, eksperimentalne metode i dr.
    Ishodi učenja (stečena znanja) Kandidat poznaje osnove metodologije istraživanja u okviru kognitivne semantike, ume kritički da promišlja o prednostima i manama određenih metoda; poznaje mogućnosti praktične primene kvalitativnih i kvantitativnih metoda istraživanja u okviru kognitivne semantike; kandidat ume da primeni metode proučavane na kursu u analizi jezičkog materijala savremenih skandinavskih jezika.
    Sadržaj predmeta
    Sadržaj teorijske nastave Osnovni metodološki postupci u okviru teorije kognitivne semantike: razlikovanje kvalitativnih i kvantitativnih metoda sa posebnim fokusom na metodu introspekcije, metodu analize korpusa i eksperimentalne metode; kritička analiza proučavanih metodoloških postupaka.
    Sadržaj praktične nastave Kritičko promišljanje korišćenja određenih metoda u postojećim semantičkim analizama vršenim na materijalu skandinavskih jezika i primena proučavanih metoda u samostalnom istraživačkom radu - semantička analiza jezičkog materijala skandinavskih jezika.
    Literatura
    1. Andersen, Øyvin: Om metoder i lingvistikken. Foredrag på forskerskolen i språkvitenskap og filologi, UiB, Solstrand, 24. januar 2005.
    2. Janda, Laura: Ten Lectures on Cognitive Linguistics as an Empirical Science. Eminent Linguists Lecture Series.Foreign Language Teaching and Research Press, Beijing, 2013.
    3. Gonzales-Markuez, M. et al. (ur.) Methods in Cognitive Linguistics. John Benjamins Publishing Company, Amsterdam/Philadelphia, 2007. str. XI-XXII, 2-169, 250-301.
    Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
    Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
    2 1
    Metode izvođenja nastave Predavanja i vežbe.
    Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
    Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
    Aktivnosti u toku predavanja Pismeni ispit 70
    Praktična nastava Usmeni ispit
    Projekti
    Kolokvijumi
    Seminari 30