1420047 - Арапска књижевност 3
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Арапска књижевност 3 | |||
Акроним | 1420047 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Редовно похађање наставе Арапске књижевности 3. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Разумевање и интерпретирање формалних, садржинских, стилских и језичких одлика првих етапа у развоју модерне арапске књижевности (од средине XIX до средине XX века) на српском и арапском језику. | |||
Исходи учења (стечена знања) | По положеном испиту студент ће имати теоријска знања о одликама и књижевним репрезентима из првих етапа у развоју модерне арапске (од средине XIX до средине XX века) на српском и арапском језику; да анализира, критички просуђује и оцени текст из првих етапа у развоју модерне арапске (од средине XIX до средине XX века). | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Појам "нахде" и њене одлике. Утицај контакта са Западом на језички и књижевни развој у Египту и Либану. Препород и просветитељство уз помоћ оживљавања и преузимања; улога културног наслеђа Арапа у модернизацији арапског језика и књижевности. Дидактичка књижевност - неомакама и путопис. Допринос просветитељских породица арапском језику и књижевности. Арабизација западне књижевности. Књижевници и знаменита дела нахде - формалне, стилске, језичке и садржинске одлике. Миграције интелектуалаца унутар и ван арапског света. Улога штампе у развоју модерног арапског језика и књижевности. Песници неокласицизма. Књижевност "махџера" и њени представници. Романтизам у поезији и прози на арапском језику. Књижевни представници "Нове школе" у Египту и њихова борба за "ново" против "старог". Развој модерне кратке приче, романа и поезије код прве генерације египатских писаца, и њихове формалне, жанровске, стилске и језичке одлике. | |||
Садржај практичне наставе | Читање, превод и дискусија на арапском језику на основу текстова о првим етапама у развоју поетске и прозне модерне арапске књижевности: књижевност нахде, махџера и прве генерације писаца у Египту, уз књижевне илустрације из датог периода. Дискусија на арапском језику о читалачким утисцима о делима прве фазе модерне арапске књижевности, преведеним на српски језик. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Предавања, дискусије, вежбе, превод и анализа књижевног текста. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | |||
Практична настава | 30 | Усмени испит | 70 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари |