Назив | Књига и библиотеке код Срба 2 |
---|
Акроним | 1427022 |
---|
Студијски програм | Језик, књижевност, култура |
---|
Модул | модул Библиотекарство и информатика |
---|
Тип студија | основне академске студије |
---|
Наставник (предавач) | |
---|
Наставник/сарадник (вежбе) | |
---|
Наставник/сарадник (ДОН) | |
---|
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни |
---|
Условљеност другим предметима | Књига и библиотеке код Срба 1 | Облик условљености | |
---|
Циљеви изучавања предмета | Новија историја књиге и библиотека код Срба обухвата период 18, 19. и 20. века. Предмет има за циљ да студенти стекну јасну слику о развоју културе књиге, писања и библиотека у протекла три века, као и о друштвеним и економским приликама које су погодовале или успоравале развој сваког од ова три феномена. |
---|
Исходи учења (стечена знања) | Проучавање најзначајнијих развојних етапе на пољу књиге и библиотека омогућавају студентима да уобличе слику о културном идентитету српског народа. Побољшава се разумевање појединих епоха и карактеристичних фаза у развоју писмености, књиге и библиотека код Срба и њихове економске и идеолошке условљености. Развија се интересовање за будућа истраживања на овом пољу. Јача се професионална компетентност студената. |
---|
Садржај теоријске наставе | Српска "књига" од друге четвртине 18. века до данас: развој штампарства и издаваштва, врсте публикација. Културни посленици на развоју писма и књиге. Српске библиотеке у Хабсбуршкој монархији. Развој библиотека код Срба у 19. веку: читалишта, јавне библиотеке, Народна библиотека у Београду, Библиотека Матице српске, Патријаршијска библиотека, школске, високошколске и специјалне библотеке. Приватне и задужбинске библиотеке. Библиотеке код Срба у 20. веку: историја и теорија. Библиотечка правна регулатива у историјској димензији. |
---|
Садржај практичне наставе | Знамените личности историје књиге, књижарства, издаваштва и библиотекарства: њихов практични и теоријски допринос развоју професије и, посредно, развоју српске културе. Кроз практичну наставу студенти се подстичу да сазнају "ко је ко" у српском библиотекарству: упућују се у методологију израде лексикона знаменитих личности и даје им се задатак да по задатој методологији израде одговарајуће одреднице. Кроз делатност појединаца сагледава се делатност институција и организација, развој идеја и покрета који су значајни за садашњу позицију библиотека и библиотекарства код Срба. |
---|