1427044 - Дигитални текст 2
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Дигитални текст 2 | |||
Акроним | 1427044 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Библиотекарство и информатика са страним језиком, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Праћење предмета је условљено бројем места на предмету и претходно положеним испитом из предмета Информатички практикум 1 и Информатички практикум 2 или предзнањем које покрива претходно наведено градиво. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Циљ овог предмета је савладавање свих најважнијих сервиса Интернета (са аспекта напредног корисника) као и савладавање потребног знања за самосталну припрему веб презентација. Ова знања су потребна савременом библиотекару-информатичару за обављање многих задатака, као што су израда презентација библиотеке, успостављање листи слања, проналажење информација за потребе корисника, коришћење он-лајн библиотечких каталога. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студенти разумеју основне сервисе Интернета и могу активно да их користе. Студенти умеју успешно да проналазе информације на вебу. Студенти разумеју потребу обезбеђивања сигурности на Интернету и знају да користе средства која ту сигурност обезбеђују. Студенти су оспособљени да самостално припреме презентацију средње сложености коришћењем језика HTML и стилских листова (CSS). | |||
Садржај предмета | ||||
Линк ка страници предмета | http://www.fil.bg.ac.rs/misko/flf/iw/iw.html | |||
Садржај теоријске наставе | Историјат настанка Интернета, димензије Интернета, адресирање на Интернету. Прикључивање на Интернет. Сервиси Интернета: веб (URL, URN), е-пошта, FTP, SSH, VoIP. Дељене странице (вики). Претраживање веба, претраживач Google и његови сервиси. Приватност на Интернету. Сигурност на Интернету. Дигитални потпис и дигитални сертификати. Коришћење Википедије - проналажење информација, уређивање и креирање чланака, повезивање с другим језицима. | |||
Садржај практичне наставе | Увод у HTML: основни елементи и атрибути (наслови, пасуси, листе). Физичко и логичко форматирање. Хипервезе – сидра. Апсолутно адресирање (URL) и релативно адресирање. Хипервезе - општи облик. Демонстрација рада веб сервера. Унутрашње и спољашње слике. Мапе слика. Табеле. Специјални карактери (карактерски ентитети). Метаподаци документа. Преглед елемената формулара. Увод у CGI. Анализа програма који обрађује улаз формулара. Увод у CSS. CSS-правила. CSS-селектори (избор HTML елемената, CSS-класе). CSS-својства за форматирање садржаја и позадине елемента. CSS-својства за форматирање ивица (граница) елемента. CSS-својства за форматирање спољашњих и унутрашњих маргина елемента. CSS-својства за приказ елемената (линијски и блоковски елементи, линијски блокови). CSS-псеудокласе. CSS-псеудоелементи. CSS-селектори засновани на контексту (избор елемената деце, потомака и братских елемената). CSS-селектори атрибута. Семинарски рад - израда веб презентације коришћењем HTML i CSS. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | монолошке, интерактивно-комуникативне, интерактивне (рад за рачунаром у присуству наставника или сарадника) | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | 30 | |
Практична настава | 20 | Усмени испит | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 20 | |||
Семинари | 25 |