1427044 - Digitalni tekst 2
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Digitalni tekst 2 | |||
Akronim | 1427044 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Arapski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bibliotekarstvo i informatika sa stranim jezikom, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Opšta književnost i teorija književnosti, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Turski jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti, kulture | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Praćenje predmeta je uslovljeno brojem mesta na predmetu i prethodno položenim ispitom iz predmeta Informatički praktikum 1 i Informatički praktikum 2 ili predznanjem koje pokriva prethodno navedeno gradivo. | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Cilj ovog predmeta je savladavanje svih najvažnijih servisa Interneta (sa aspekta naprednog korisnika) kao i savladavanje potrebnog znanja za samostalnu pripremu veb prezentacija. Ova znanja su potrebna savremenom bibliotekaru-informatičaru za obavljanje mnogih zadataka, kao što su izrada prezentacija biblioteke, uspostavljanje listi slanja, pronalaženje informacija za potrebe korisnika, korišćenje on-lajn bibliotečkih kataloga. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Studenti razumeju osnovne servise Interneta i mogu aktivno da ih koriste. Studenti umeju uspešno da pronalaze informacije na vebu. Studenti razumeju potrebu obezbeđivanja sigurnosti na Internetu i znaju da koriste sredstva koja tu sigurnost obezbeđuju. Studenti su osposobljeni da samostalno pripreme prezentaciju srednje složenosti korišćenjem jezika HTML i stilskih listova (CSS). | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Link ka stranici predmeta | http://www.fil.bg.ac.rs/misko/flf/iw/iw.html | |||
Sadržaj teorijske nastave | Istorijat nastanka Interneta, dimenzije Interneta, adresiranje na Internetu. Priključivanje na Internet. Servisi Interneta: veb (URL, URN), e-pošta, FTP, SSH, VoIP. Deljene stranice (viki). Pretraživanje veba, pretraživač Google i njegovi servisi. Privatnost na Internetu. Sigurnost na Internetu. Digitalni potpis i digitalni sertifikati. Korišćenje Vikipedije - pronalaženje informacija, uređivanje i kreiranje članaka, povezivanje s drugim jezicima. | |||
Sadržaj praktične nastave | Uvod u HTML: osnovni elementi i atributi (naslovi, pasusi, liste). Fizičko i logičko formatiranje. Hiperveze – sidra. Apsolutno adresiranje (URL) i relativno adresiranje. Hiperveze - opšti oblik. Demonstracija rada veb servera. Unutrašnje i spoljašnje slike. Mape slika. Tabele. Specijalni karakteri (karakterski entiteti). Metapodaci dokumenta. Pregled elemenata formulara. Uvod u CGI. Analiza programa koji obrađuje ulaz formulara. Uvod u CSS. CSS-pravila. CSS-selektori (izbor HTML elemenata, CSS-klase). CSS-svojstva za formatiranje sadržaja i pozadine elementa. CSS-svojstva za formatiranje ivica (granica) elementa. CSS-svojstva za formatiranje spoljašnjih i unutrašnjih margina elementa. CSS-svojstva za prikaz elemenata (linijski i blokovski elementi, linijski blokovi). CSS-pseudoklase. CSS-pseudoelementi. CSS-selektori zasnovani na kontekstu (izbor elemenata dece, potomaka i bratskih elemenata). CSS-selektori atributa. Seminarski rad - izrada veb prezentacije korišćenjem HTML i CSS. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | monološke, interaktivno-komunikativne, interaktivne (rad za računarom u prisustvu nastavnika ili saradnika) | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 5 | Pismeni ispit | 30 | |
Praktična nastava | 20 | Usmeni ispit | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 20 | |||
Seminari | 25 |