1435332 - Савремени азербејџански језик П-2
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Савремени азербејџански језик П-2 | |||
Акроним | 1435332 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Библиотекарство и информатика са страним језиком, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Енглески језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језици, књижевности, културе, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Положен испит из предмета Савремени азербејџански језик П-1 | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Даље развијање језичких компетенција које подразумевају читање, разумевање, говор као и усвајање социолингвистичких вештина до нивоа дефинисаног програмским минимумом потребним за П-2 ниво. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент даље развија основе азербејџанског језика попут правилног усвајања и примене основних речи када их чује или прочита, као и најфрекфентније фразе из свакодневног живота потребне за основну комуникацију и способан је за једноставну комуникацију: да на једноставан начин изложи информације о себи и о другима, као и одређеним темамам и ситуацијама из свакодневног живота. Савладаће основне граматичке партије потребне за правилну употребу у усменој и писаној форми и за разумевање кратких писаних текстова једноставног садржаја. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Граматичке партије: постпозиције са дативом, постпозиције са аблативом, прошло време, будуће време, упитне заменице, деноминални наставци: -li, -lik, -siz, везници, инфинитив и скраћени инфинитив. садашње прошло време глагола бити на –miş. | |||
Садржај практичне наставе | Настава обухвата конверзацију и вежбања која прате предавања. Граматичка вежбања прате пређено градиво на теоријским часовима. У лексичким важбањима користе се текстови и реченице прилагођени за дати ниво са вежбама превођења, усвајање и примену активног лексичког фонда везаних за одређену тематику која уједно прати и азербејџанске кулутролошке аспекте – састављање дијалога, монолога или кратког текста. Говорна вежбања прате лексичка као и вежбања основне комуникације потребне за успостављање интеракције са говорником о одређеној тематици. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 3 | |||
Методе извођења наставе | Упознавање студената са граматичким и правописним правилима кроз објашњења и конкретне примере и вежбања на часу и код куће уз проверу на часу. Интерактивна настава уз читање и превођење прилагођених текстова из дате литературе уз усвајање основног језичког фонда, као и вођење једноставне комуникације на азербејџанском језику између студената и са предавачем, који је уједно и изворни говорник. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 30 | Писмени испит | 40 | |
Практична настава | Усмени испит | 30 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари |