1439447 - Белоруска књижевност 3 (Друга словенска књижевност)
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Белоруска књижевност 3 (Друга словенска књижевност) | |||
| Акроним | 1439447 | |||
| Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
| Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језици, књижевности, културе, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности, културе | |||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљеност другим предметима | положен испит Белоруска књижевност 2 | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Усвајање појмова о књижевном процесу белоруске књижевности прве половине 20. века, упознавање са изворима и перспективама књижевног процеса у целини. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студент познаје књижевне правце и основне ауторе белоруске књижевности прве половине 20. века, оспособљен је да анализира дело с обзиром на његову идејну и уметничку вредност, као и културно-историјских контекст, да представи значај белоруске књижевности у формирању националне свести. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Друштвени процеси у доба промена и националног препорода. Развој националне идеје у књижевним новинама и књижевним делима од почетка 20. века до двадесетих година 20. века. Улога Јанка Купале, Јакуба Коласа, Максима Багдановича и других аутора у развоју националне књижевности. | |||
| Садржај практичне наставе | Анализа књижевних дела: Цјотка, Змитрок Бјадуља. Максим Гарецки, Цишка Гартни, Алес Гарун. Стваралаштво Јакуба Коласа. Анализа поеме Јакуба Коласа "Нова земља". Детаљна анализа изабране песме Јакуба Коласа. Стваралаштво Максима Багдановича; нови песнички облици у белоруској поезији. Детаљна анализа изабране песме Максима Богдановича. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 1 | 1 | |||
| Методе извођења наставе | Предавања, вежбе, дискусије, рад у групама, самосталан рад, презентације. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 30 | |
| Практична настава | 10 | Усмени испит | 30 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 20 | |||
| Семинари | ||||
