Садржај теоријске наставе | Методика наставе књижевности обухвата проучавање програмских садржаја који се усвајају путем предавања и вежби, чиме се студенти оспособљавају за: успешну наставну обраду књижевних дела, преношење знања из области теорије и историје књижевности, овладавање применом методичких радњи у проучавању књижевног дела (мотивисање ученика за читање, врсте читања, давање истраживачких задатака, локализовање текста, сачињавање плана текста, тумачење непознатих речи и израза, интерпретацију дела); студенти се стручно и методички упућују у извођење проблемске, истраживачке и стваралачке наставе књижевности, а на разноврсним примерима обучавају се за креативан приступ делима која припадају различитим књижевним жанровима (тумачење лирске песме, приповетке, збирке приповедака, романа, драме; народне лирске и епске песме, народне приповетке); посебна пажња поклања се презентацији методичких модела повезивања области наставе књижевности и језика (стилска анализа, проучавање језика књижевног дела, версификација и др.). Део курса односи се на примену радија и телевизије, позоришта и филма у наставни књижевности, а такође се разматрају облици слободних активности ученика, органозовања такмичења и ученичких смотри. |
---|
Садржај практичне наставе | У оквиру вежби, биће анализиране студентске припреме и презентације. Студенти ће бити обучавани и оспособљени за: (1) креирање и примену методичких модела, (2) припремање ученика за школску интерпретацију књижевног дела, (3) рационалну примену методичких радњи у проучавању књижевног дела, као и методичких приступа епохи и правцу, (4) реализовање различитих методичких приступа књижевноуметничким делима на часовима интерпретације и обраде, (5) тумачење непознатих речи и израза у књижевном делу, (6) анализу језика и стила књижевних остварења, (7) примену методичких модела спајања наставе језика и наставе књижевности. |
---|