Sadržaj teorijske nastave |
Metodika nastave književnosti obuhvata proučavanje programskih sadržaja koji se usvajaju putem predavanja i vežbi, čime se studenti osposobljavaju za: uspešnu nastavnu obradu književnih dela, prenošenje znanja iz oblasti teorije i istorije književnosti, ovladavanje primenom metodičkih radnji u proučavanju književnog dela (motivisanje učenika za čitanje, vrste čitanja, davanje istraživačkih zadataka, lokalizovanje teksta, sačinjavanje plana teksta, tumačenje nepoznatih reči i izraza, interpretaciju dela); studenti se stručno i metodički upućuju u izvođenje problemske, istraživačke i stvaralačke nastave književnosti, a na raznovrsnim primerima obučavaju se za kreativan pristup delima koja pripadaju različitim književnim žanrovima (tumačenje lirske pesme, pripovetke, zbirke pripovedaka, romana, drame; narodne lirske i epske pesme, narodne pripovetke); posebna pažnja poklanja se prezentaciji metodičkih modela povezivanja oblasti nastave književnosti i jezika (stilska analiza, proučavanje jezika književnog dela, versifikacija i dr.). Deo kursa odnosi se na primenu radija i televizije, pozorišta i filma u nastavni književnosti, a takođe se razmatraju oblici slobodnih aktivnosti učenika, organozovanja takmičenja i učeničkih smotri. |
Sadržaj praktične nastave |
U okviru vežbi, biće analizirane studentske pripreme i prezentacije. Studenti će biti obučavani i osposobljeni za: (1) kreiranje i primenu metodičkih modela, (2) pripremanje učenika za školsku interpretaciju književnog dela, (3) racionalnu primenu metodičkih radnji u proučavanju književnog dela, kao i metodičkih pristupa epohi i pravcu, (4) realizovanje različitih metodičkih pristupa književnoumetničkim delima na časovima interpretacije i obrade, (5) tumačenje nepoznatih reči i izraza u književnom delu, (6) analizu jezika i stila književnih ostvarenja, (7) primenu metodičkih modela spajanja nastave jezika i nastave književnosti. |