Садржај теоријске наставе | Методика наставе језика, кроз садржаје предавања и вежби, обухвата теоријска разматрања и практичну примену, те моделовање методичких приступа у обради програмских садржаја из историје српског књижевног језика, фонетике, фонологије, морфологије, творбе речи, лексикологије, фразеологије, синтаксе и правописа српског језика. Будући наставници српског језика и књижевности оспособљавају се за научно засновану и методички адекватну презентацију језичких појава и појмова. Настава језичке културе обухвата развијање одговарајућег односа према локалном говору и књижевном језику, говорне вежбе (прозодијске и др.), различите облике писмених вежби и школске писмене задатке. Део курса односи се на улогу радија, телевизије, позоришта и филма у настави језика. Студенти се оспособљавају и за класификацију ученичких грешака и њихово отклањање. Најзад, разматрају се слободне активности ученика, ученичке смотре и такмичења. |
---|
Садржај практичне наставе | Осмишљањем и анализом методичких приступа, усмереним на овладавање нормативном граматиком и стилским могућностима матерњег језика, студенти се обучавају за преношење знања из свих области језика, за развијање смисла и способности ученика за правилно, течно, економично и уверљиво писмено и усмено изражавање, за осмишљање и примену фонетских, фонолошких, морфолошких, лексичких, семантичких, стилских и правописних вежбања, за успешно и функционално комбиновање наставних метода са циљем усвајања, обнављања и систематизовања знања из језика, као и за осамостаљивање и мотивисање ученика у примени и коришћењу уџбеника и наставних приручника. |
---|