Sadržaj teorijske nastave |
Metodika nastave jezika, kroz sadržaje predavanja i vežbi, obuhvata teorijska razmatranja i praktičnu primenu, te modelovanje metodičkih pristupa u obradi programskih sadržaja iz istorije srpskog književnog jezika, fonetike, fonologije, morfologije, tvorbe reči, leksikologije, frazeologije, sintakse i pravopisa srpskog jezika. Budući nastavnici srpskog jezika i književnosti osposobljavaju se za naučno zasnovanu i metodički adekvatnu prezentaciju jezičkih pojava i pojmova. Nastava jezičke kulture obuhvata razvijanje odgovarajućeg odnosa prema lokalnom govoru i književnom jeziku, govorne vežbe (prozodijske i dr.), različite oblike pismenih vežbi i školske pismene zadatke. Deo kursa odnosi se na ulogu radija, televizije, pozorišta i filma u nastavi jezika. Studenti se osposobljavaju i za klasifikaciju učeničkih grešaka i njihovo otklanjanje. Najzad, razmatraju se slobodne aktivnosti učenika, učeničke smotre i takmičenja. |
Sadržaj praktične nastave |
Osmišljanjem i analizom metodičkih pristupa, usmerenim na ovladavanje normativnom gramatikom i stilskim mogućnostima maternjeg jezika, studenti se obučavaju za prenošenje znanja iz svih oblasti jezika, za razvijanje smisla i sposobnosti učenika za pravilno, tečno, ekonomično i uverljivo pismeno i usmeno izražavanje, za osmišljanje i primenu fonetskih, fonoloških, morfoloških, leksičkih, semantičkih, stilskih i pravopisnih vežbanja, za uspešno i funkcionalno kombinovanje nastavnih metoda sa ciljem usvajanja, obnavljanja i sistematizovanja znanja iz jezika, kao i za osamostaljivanje i motivisanje učenika u primeni i korišćenju udžbenika i nastavnih priručnika. |