2104027 - Бугарски језик 7
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Бугарски језик 7 | |||
| Акроним | 2104027 | |||
| Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
| Модул | модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Општа лингвистика са страним језиком | |||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљеност другим предметима | Положен испит из предмета Бугарски језик 6. | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Стицање теоријских знања из области лексикологије: предмет, врсте лексиколошких анализа, лексема и реч, суштина лексичког значења и приступи његовом проучавању, моносемичне и полисемичне лексеме, деривати, синтагматика у лексичким односима, парадигматика ‒ синонимија, антонимија, хомонимија, паронимија. Усвајање компаративне компоненте у приступу бугарском и српском лексикону. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Студент дефинише и разликује основне јединице у лексикологији, препознаје и правилно употребљава речи и синтагме у различитим контекстима и регистрима. Студент примењује стечена теоријска знања кроз анализу и почетна компаративна истраживања. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Предмет лексикологије; подела лексикологије. Лексикологија и друге лингвистичке науке. Врсте анализа. Структура лексикона. Лексема и реч ‒ дефиниције. Лексичко значење. Варијанте речи, лекс, алолекс, лексема. Семантичка структура речи. Творба речи. Измене у лексикону језика. Врсте преносних значења, метафора и метонимија. Вишезначност. Системски (парадигматски) односи између лексема: синоними,антоними,хомоними, пароними. Прагматичнеи стилиске особине бугарске лексике: лексика и прагматика, лексичка прагматика; семантичка прагматика; лексика и стилистика, лексичка стилистика; лексичка и стилиска норма. Из бугарске науке о лексикологији: опште и конкретне теме. Компаративни српско-бугарски аспекти: терминологија и специфичности. Динамика и иновациони процеси у бугарској лексици крајем ХХ и почетком XXI века. | |||
| Садржај практичне наставе | Стручни текстови на конкретне теме (врсте лексичко-семантичке анализе, асоцијације и лексичко значење као проблем међујезичке интерференције код блискосродних језика и сл.); Примена стечених теоријских знања на тексту и увежбавање на конкретним примерима. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 1 | ||||
| Методе извођења наставе | Предавања, вежбања, самостални радови, превод. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 60 | |
| Практична настава | 20 | Усмени испит | 10 | |
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||
