2104043 - Бугарска књижевност 3
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Бугарска књижевност 3 | |||
Акроним | 2104043 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање са карактеристикама друштвеноисториjске и културноисториjске ситуациjе развоjа бугарске књижевности у периоду од друге половине 18. до средине 19. века. Стицање знања и разумевањe репрезентативних остварења бугарске књижевности из наведеног периода. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент ће се упознати са културним и књижевним условима развоjа бугарске књижевности у наведеном раздобљу. Читаће и анализирати књижевна дела и живот и рад аутора повезаних са настанком народног језика, првих буквара и световних школа. Студент ће умети да разликуjе и повезуjе са интеркултуралним словенским контекстом особине просветитељства у бугарскоj књижевности. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Карактер и значаj народног препорода код Бугара. Основне особине књижевности препорода. Периодизациjа. Први период (друга половина 18. века ‒ средина 19. века) ‒ просветитељски период. Паjсиjе Хиландарски, Софрониjе Врачански. Развоj световног образовања ‒ Петар Берон, Васил Априлов, Неофит Рилски. Борба за црквену и културну независност ‒ Неофит Бозвели. Периодика опште и културне намене и дебата око стандардизациjе jезика ‒ Иван Богоров и др. Развоj жанрова (лирска песма, поема и приповетка). Наjден Геров, Георги Раковски, Добри Чинтулов, Петко Р. Славеjков. | |||
Садржај практичне наставе | Аналитички рад на текстовима из прве етапе народног препорода. "Историjа славенобугарска", идеjе просветитељства и препорода, публицистичност (први и други предговор). "Житиjе и страдања грешног Софрониjа" и ново виђење човека. "Рибљи буквар" и основи световног образовања, енциклопедизам. Иван Богоров. Борба за културну независност ‒ "Плач бедния Мати Болгария". Поема "Стоjан и Рада". Еп "Горски путник" Раковског. Лирске песме Добри Чинтулова, карактеристика књижевног хероjа. Лирско, епско и хумористичко песништво Петка Р. Славеjкова. Поема "Извор Белоноге". | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 3 | |||
Методе извођења наставе | ||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
Практична настава | 10 | Усмени испит | 60 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 20 | |||
Семинари |