2104043 - Bugarska književnost 3
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Bugarska književnost 3 | |||
Akronim | 2104043 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Arapski jezik, književnost, kultura, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Grčki jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Opšta književnost i teorija književnosti, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Turski jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti i kulture | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje sa karakteristikama društvenoistorijske i kulturnoistorijske situacije razvoja bugarske književnosti u periodu od druge polovine 18. do sredine 19. veka. Sticanje znanja i razumevanje reprezentativnih ostvarenja bugarske književnosti iz navedenog perioda. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Student će se upoznati sa kulturnim i književnim uslovima razvoja bugarske književnosti u navedenom razdoblju. Čitaće i analizirati književna dela i život i rad autora povezanih sa nastankom narodnog jezika, prvih bukvara i svetovnih škola. Student će umeti da razlikuje i povezuje sa interkulturalnim slovenskim kontekstom osobine prosvetiteljstva u bugarskoj književnosti. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Karakter i značaj narodnog preporoda kod Bugara. Osnovne osobine književnosti preporoda. Periodizacija. Prvi period (druga polovina 18. veka ‒ sredina 19. veka) ‒ prosvetiteljski period. Pajsije Hilandarski, Sofronije Vračanski. Razvoj svetovnog obrazovanja ‒ Petar Beron, Vasil Aprilov, Neofit Rilski. Borba za crkvenu i kulturnu nezavisnost ‒ Neofit Bozveli. Periodika opšte i kulturne namene i debata oko standardizacije jezika ‒ Ivan Bogorov i dr. Razvoj žanrova (lirska pesma, poema i pripovetka). Najden Gerov, Georgi Rakovski, Dobri Čintulov, Petko R. Slavejkov. | |||
Sadržaj praktične nastave | Analitički rad na tekstovima iz prve etape narodnog preporoda. "Istorija slavenobugarska", ideje prosvetiteljstva i preporoda, publicističnost (prvi i drugi predgovor). "Žitije i stradanja grešnog Sofronija" i novo viđenje čoveka. "Riblji bukvar" i osnovi svetovnog obrazovanja, enciklopedizam. Ivan Bogorov. Borba za kulturnu nezavisnost ‒ "Plač bedniя Mati Bolgariя". Poema "Stojan i Rada". Ep "Gorski putnik" Rakovskog. Lirske pesme Dobri Čintulova, karakteristika književnog heroja. Lirsko, epsko i humorističko pesništvo Petka R. Slavejkova. Poema "Izvor Belonoge". | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
1 | 3 | |||
Metode izvođenja nastave | ||||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 10 | Pismeni ispit | ||
Praktična nastava | 10 | Usmeni ispit | 60 | |
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 20 | |||
Seminari |