2105015 - Српска књижевност 18. и 19. века 1
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Српска књижевност 18. и 19. века 1 | |||
| Акроним | 2105015 | |||
| Студијски програм | Српска књижевност и језик | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 15.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљеност другим предметима | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Стицање књижевноисторијског знања о српској књижевности од барока до романтизма, о писцима, појавама и стиловима који спадају у наставне планове и програме основних и средњих школа. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | (1) Способност уочавања константи и доминанти развоја српске књижевности од барока и романтизма; (2) разумевање књижевноисторијских и књижевнотеоријских феномена унутар овог стилски и жанровски хетерогеног раздобља како унутар дијахронијског тако и унутар синхронијског контекста; (3) способност разумевања и тумачења књижевних дела обухваћених наставним програмом предмета и (4) способност интерпретације дела свих писаца, појава и стилова који су заступљени у наставним плановима и програмима основних и средњих школа. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Предмет обухвата период од формирања нове српске књижевности после Велике сеобе до њеног зрелог израза у епохи романтизма. Специфична особина српске књижевности током XVIII и XIX века је изразита синхронијска хетерогеност, због чега се барок, класицизам, књижевност епохе просвећености, предромантизам и романтизам не могу строго оделити, ни књижевноисторијски (хронолошки), ни када је реч о стилским особинама појединих дела. Предмет Српска књижевност XVIII и XIX века I пружа основна књижевноисторијска знања о делима аутора од монаха Рачанске школе до Лазе Костића, истовремено представљајући сложеност и испреплетеност књижевностилских појава у прва два века нове српске књижевности. | |||
| Садржај практичне наставе | Вежбе – разумевање и тумачење опуса одређених аутора, њихових појединачних остварења са становишта примене савремених метода науке о књижевности у анализама књижевноуметничког текста. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 8 | 4 | |||
| Методе извођења наставе | (1) предавања; (2) вежбе –аналитички поступци; (3) вежбе – синтетички поступци | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 30 | Писмени испит | 35 | |
| Практична настава | Усмени испит | 35 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||
