2105015 - Srpska književnost 18. i 19. veka 1
| Specifikacija predmeta | ||||
|---|---|---|---|---|
| Naziv | Srpska književnost 18. i 19. veka 1 | |||
| Akronim | 2105015 | |||
| Studijski program | Srpska književnost i jezik | |||
| Modul | ||||
| Tip studija | osnovne akademske studije | |||
| Nastavnik (predavač) | ||||
| Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
| Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
| Broj ESPB | 15.0 | Status predmeta | izborni | |
| Uslovljenost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
| Ciljevi izučavanja predmeta | Sticanje književnoistorijskog znanja o srpskoj književnosti od baroka do romantizma, o piscima, pojavama i stilovima koji spadaju u nastavne planove i programe osnovnih i srednjih škola. | |||
| Ishodi učenja (stečena znanja) | (1) Sposobnost uočavanja konstanti i dominanti razvoja srpske književnosti od baroka i romantizma; (2) razumevanje književnoistorijskih i književnoteorijskih fenomena unutar ovog stilski i žanrovski heterogenog razdoblja kako unutar dijahronijskog tako i unutar sinhronijskog konteksta; (3) sposobnost razumevanja i tumačenja književnih dela obuhvaćenih nastavnim programom predmeta i (4) sposobnost interpretacije dela svih pisaca, pojava i stilova koji su zastupljeni u nastavnim planovima i programima osnovnih i srednjih škola. | |||
| Sadržaj predmeta | ||||
| Sadržaj teorijske nastave | Predmet obuhvata period od formiranja nove srpske književnosti posle Velike seobe do njenog zrelog izraza u epohi romantizma. Specifična osobina srpske književnosti tokom XVIII i XIX veka je izrazita sinhronijska heterogenost, zbog čega se barok, klasicizam, književnost epohe prosvećenosti, predromantizam i romantizam ne mogu strogo odeliti, ni književnoistorijski (hronološki), ni kada je reč o stilskim osobinama pojedinih dela. Predmet Srpska književnost XVIII i XIX veka I pruža osnovna književnoistorijska znanja o delima autora od monaha Račanske škole do Laze Kostića, istovremeno predstavljajući složenost i isprepletenost književnostilskih pojava u prva dva veka nove srpske književnosti. | |||
| Sadržaj praktične nastave | Vežbe – razumevanje i tumačenje opusa određenih autora, njihovih pojedinačnih ostvarenja sa stanovišta primene savremenih metoda nauke o književnosti u analizama književnoumetničkog teksta. | |||
| Literatura | ||||
| ||||
| Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
| Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
| 8 | 4 | |||
| Metode izvođenja nastave | (1) predavanja; (2) vežbe –analitički postupci; (3) vežbe – sintetički postupci | |||
| Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
| Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
| Aktivnosti u toku predavanja | 30 | Pismeni ispit | 35 | |
| Praktična nastava | Usmeni ispit | 35 | ||
| Projekti | ||||
| Kolokvijumi | ||||
| Seminari | ||||
