2105015 - Srpska književnost 18. i 19. veka 1
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Srpska književnost 18. i 19. veka 1 | |||
Akronim | 2105015 | |||
Studijski program | Srpska književnost i jezik | |||
Modul | ||||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 15.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Oblik uslovljenosti | |||
Ciljevi izučavanja predmeta | Sticanje književnoistorijskog znanja o srpskoj književnosti od baroka do romantizma, o piscima, pojavama i stilovima koji spadaju u nastavne planove i programe osnovnih i srednjih škola. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | (1) Sposobnost uočavanja konstanti i dominanti razvoja srpske književnosti od baroka i romantizma; (2) razumevanje književnoistorijskih i književnoteorijskih fenomena unutar ovog stilski i žanrovski heterogenog razdoblja kako unutar dijahronijskog tako i unutar sinhronijskog konteksta; (3) sposobnost razumevanja i tumačenja književnih dela obuhvaćenih nastavnim programom predmeta i (4) sposobnost interpretacije dela svih pisaca, pojava i stilova koji su zastupljeni u nastavnim planovima i programima osnovnih i srednjih škola. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Predmet obuhvata period od formiranja nove srpske književnosti posle Velike seobe do njenog zrelog izraza u epohi romantizma. Specifična osobina srpske književnosti tokom XVIII i XIX veka je izrazita sinhronijska heterogenost, zbog čega se barok, klasicizam, književnost epohe prosvećenosti, predromantizam i romantizam ne mogu strogo odeliti, ni književnoistorijski (hronološki), ni kada je reč o stilskim osobinama pojedinih dela. Predmet Srpska književnost XVIII i XIX veka I pruža osnovna književnoistorijska znanja o delima autora od monaha Račanske škole do Laze Kostića, istovremeno predstavljajući složenost i isprepletenost književnostilskih pojava u prva dva veka nove srpske književnosti. | |||
Sadržaj praktične nastave | Vežbe – razumevanje i tumačenje opusa određenih autora, njihovih pojedinačnih ostvarenja sa stanovišta primene savremenih metoda nauke o književnosti u analizama književnoumetničkog teksta. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
8 | 4 | |||
Metode izvođenja nastave | (1) predavanja; (2) vežbe –analitički postupci; (3) vežbe – sintetički postupci | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 30 | Pismeni ispit | 35 | |
Praktična nastava | Usmeni ispit | 35 | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari |