Навигација

Опис предмета

2105032 - Интернет и књижевност у настави

Спецификација предмета
НазивИнтернет и књижевност у настави
Акроним2105032
Студијски програмСрпска књижевност и језик,Српска књижевност и језик са компаратистиком
Модул
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимаБез услова.Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаУпознавање са могућностима тумачења интерактивне, хипертекстуалне и хипермедијске књижевности. Стицање знања о природи интернета као медија. Истраживање садржаја из области науке о књижевности на светској мрежи. Оспособљавање студената за коришћење дигиталних библиотека и других видова електронских публикација и претраживача на интернету, као и за њихово усклађивање са околностима и циљевима наставе књижевности и српског језика у школи. Обучавање студената за коришћење интернет технологија у наставном процесу и слободним активностима ученика.
      Исходи учења (стечена знања)Студенти ће стећи академска знања о историји и медијским карактеристикама интернета, сличностима и разликама медија књиге и медија интернета. Упознаће се са историјом, рецепцијом и поетичким особеностима интерактивне, хипертекстуалне и хипермедијске књижевности. Биће оспособљени да проналазе релевантне информације из области студија књижевности на интернету, да их процењују и вреднују и критички користе у процесу стицања знања и развијања одговарајућих умења. Упознаће се са погодностима примене интернета у настави књижевности.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеУпознавање са различитим видовима интерактивне, хипертекстуалне и хипермедијске књижевности, која је претходила појави интернета, настала на интернету или је писана под утицајем интернета. Упознавање са променама у рецепцији и поетици књижевности у доба интернета. Стицање знања о историји медија, еволуцији усмене, писане, електронске, линеарне и нелинеарне књижевне форме. Стицање знања о претраживању интернета, налажењу, презентовању и вредновању информација из области науке о књижевности, које су на интернету доступне. Инкорпорирање могућности нових електронских медија у методици наставе књижевности.
      Садржај практичне наставе
      Литература
      1. Kardon, Dominik. Internet demokratija: obećanja i granice. Prev. Duško Vitas. Beograd: Fabrika knjiga, 2013.
      2. Mekluan, Maršal. Elektronski mediji i kraj kulture pismenosti. Prev. Miloš Trifunović. Razgovor vodio Erik Norden. Loznica: Karpos, 2012.
      3. „Темат: Књижевност и интернет“. Прир. Милош Јоцић. Летопис Матице српске 496/3 (септембар 2015): 235–315.
      4. Ђурић, Мина. „Могућности приручника за интернет и књижевност у настави”. Актуелни теоријско-методолошки проблеми проучавања и наставе словенских језика, књижевности и култура: зборник радова. Ур. Љиљана Бајић, Јелена Гинић, Наташа Станковић Шошо. (Београд: Филолошки факултет, Универзитет у Београду, 2018): 121–135.
      5. Вранеш, Бранко. „Српска мисао о књижевности у доба хипертекста”. Књижевна историја 54/176 (2022): 361–381. https://doi.org/10.18485/kis.2022.54.176.18
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      2
      Методе извођења наставеПредавања, дискусије.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања20Писмени испит
      Практична наставаУсмени испит60
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари20