Navigacija

Opis predmeta

2105032 - Internet i književnost u nastavi

Specifikacija predmeta
Naziv Internet i književnost u nastavi
Akronim 2105032
Studijski program Srpska književnost i jezik,Srpska književnost i jezik sa komparatistikom
Modul
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 3.0 Status predmeta izborni
      Uslovljenost drugim predmetima Bez uslova. Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Upoznavanje sa mogućnostima tumačenja interaktivne, hipertekstualne i hipermedijske književnosti. Sticanje znanja o prirodi interneta kao medija. Istraživanje sadržaja iz oblasti nauke o književnosti na svetskoj mreži. Osposobljavanje studenata za korišćenje digitalnih biblioteka i drugih vidova elektronskih publikacija i pretraživača na internetu, kao i za njihovo usklađivanje sa okolnostima i ciljevima nastave književnosti i srpskog jezika u školi. Obučavanje studenata za korišćenje internet tehnologija u nastavnom procesu i slobodnim aktivnostima učenika.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Studenti će steći akademska znanja o istoriji i medijskim karakteristikama interneta, sličnostima i razlikama medija knjige i medija interneta. Upoznaće se sa istorijom, recepcijom i poetičkim osobenostima interaktivne, hipertekstualne i hipermedijske književnosti. Biće osposobljeni da pronalaze relevantne informacije iz oblasti studija književnosti na internetu, da ih procenjuju i vrednuju i kritički koriste u procesu sticanja znanja i razvijanja odgovarajućih umenja. Upoznaće se sa pogodnostima primene interneta u nastavi književnosti.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Upoznavanje sa različitim vidovima interaktivne, hipertekstualne i hipermedijske književnosti, koja je prethodila pojavi interneta, nastala na internetu ili je pisana pod uticajem interneta. Upoznavanje sa promenama u recepciji i poetici književnosti u doba interneta. Sticanje znanja o istoriji medija, evoluciji usmene, pisane, elektronske, linearne i nelinearne književne forme. Sticanje znanja o pretraživanju interneta, nalaženju, prezentovanju i vrednovanju informacija iz oblasti nauke o književnosti, koje su na internetu dostupne. Inkorporiranje mogućnosti novih elektronskih medija u metodici nastave književnosti.
      Sadržaj praktične nastave
      Literatura
      1. Kardon, Dominik. Internet demokratija: obećanja i granice. Prev. Duško Vitas. Beograd: Fabrika knjiga, 2013.
      2. Mekluan, Maršal. Elektronski mediji i kraj kulture pismenosti. Prev. Miloš Trifunović. Razgovor vodio Erik Norden. Loznica: Karpos, 2012.
      3. „Temat: Književnost i internet“. Prir. Miloš Jocić. Letopis Matice srpske 496/3 (septembar 2015): 235–315.
      4. Đurić, Mina. „Mogućnosti priručnika za internet i književnost u nastavi”. Aktuelni teorijsko-metodološki problemi proučavanja i nastave slovenskih jezika, književnosti i kultura: zbornik radova. Ur. Ljiljana Bajić, Jelena Ginić, Nataša Stanković Šošo. (Beograd: Filološki fakultet, Univerzitet u Beogradu, 2018): 121–135.
      5. Vraneš, Branko. „Srpska misao o književnosti u doba hiperteksta”. Književna istorija 54/176 (2022): 361–381. https://doi.org/10.18485/kis.2022.54.176.18
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      2
      Metode izvođenja nastave Predavanja, diskusije.
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 20 Pismeni ispit
      Praktična nastava Usmeni ispit 60
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari 20