Навигација

Опис предмета

2105075 - Изборни курс из Методике наставе књижевности и српског језика

Спецификација предмета
НазивИзборни курс из Методике наставе књижевности и српског језика
Акроним2105075
Студијски програмСрпска књижевност и језик,Српска књижевност и језик са компаратистиком
Модул
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
    Условљеност другим предметимаУписана трећа година студија.Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаУпознавање студената са истраживачком и стваралачком природом наставе књижевности која се заснива и развија у садејству теоријских и практичних достигнућа. Свестрано указивање студентима на наставу књижевности као стваралачку делатност у којој учествују наставници и ученици приликом читања, доживљавања и интерпретације књижевних текстова различитих стилова и жанрова на основношколском и средњешколском нивоу образовања и васпитања.
    Исходи учења (стечена знања)Студенти се оспособљавају за стваралачку наставу књижевности. Студенти на систематичан начин сагледавају и користе могућности наставе књижевности, посебно тумачења књижевних дела у настави. Студенти развијају и усавршавају вештину да у књижевном делу препознају извориште за бројне стваралачке активности које су примерене узрасту, могућностима и способностима ученика. На темељу методичке обуке, студенти стичу навику да књижевно дело посматрају као извориште стваралачких активности.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставеНа систематичан начин упознавати студенте са стваралачким активностима наставника и ученика који се остварују на часу приликом наставног тумачења књижевних дела или њиховог систематизовања у школи.
    Садржај практичне наставеПредавања, руковођени дијалог, читање и тумачење краћих књижевних форми у стваралачкој улози, стваралачке активности студената поводом дела, односно његовог тумачења (изражајно и интерпретативно читање, казивање, рецитовање, краће монолошко излагање, стваралачке активности у оквиру писане продукције). Улога игре у настави.
    Литература
    1. Мркаљ. Зона, 2016. Од буквара до читанки (методичка истраживања), Београд: Учитељски факултет.
    2. Мркаљ, Зона. 2013. Методичка слагалица. Српски језик и књижевност у шестом разреду основне школе. Београд: Klett.
    3. Станковић Шошо, Наташа. 2019. „Стваралачке активности поводом тумачења књижевних дела Бранислава Нушића”, у: Књижевно дело Бранислава Нушића у настави. Београд: Друштво за српски језик и књижевност Србије.
    4. Станковић Шошо, Наташа. 2010. Мали речник књижевних термина у основној школи са креативним слагалицама. Београд: Нови Логос.
    5. Мркаљ, Зона. 2011. На часовима српског језика и књижевности. Београд: Завод за уџбенике.
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    11
    Методе извођења наставеИзлагања, разговори, демонстрације, вежбања, презентације.
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавања20Писмени испит
    Практична настава20Усмени испит50
    Пројекти
    Колоквијуми
    Семинари10