2106015 - Поетика српске књижевности барока, просвећености, класицизма, предроматизма и романтизма
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Поетика српске књижевности барока, просвећености, класицизма, предроматизма и романтизма | |||
| Акроним | 2106015 | |||
| Студијски програм | Српска књижевност и језик са компаратистиком | |||
| Модул | ||||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
| Условљеност другим предметима | Облик условљености | |||
| Циљеви изучавања предмета | Стицање знања о поетици српске књижевности XVIII и XIX века, њеној разуђеној поетичкој мапи на којој се каткад сукцесивно, каткад симултано јављају, трају и нестају поетичке особине барока, просвећености, класицизма, предромантизма и романтизма. Сазнавање тежишних поетичких обележја ових стилских праваца и идејних покрета са становишта истраживања како теоријских претпоставки тих жанрова, тако и опуса појединачних аутора репрезентативних за њихову појаву, са посебним нагласком на писце чија се дела налазе у наставним плановима основних и средњих школа. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | (1) Способност уочавања константи и доминанти развоја поетике српске књижевности у времену барока, просвећености, класицизма, предромантизма и романтизма; (2) разумевање књижевнотеоријских и уже гледано поетичких феномена у оквирима овог изузетно стилски и жанровски разуђеног раздобља и то са освртом и на дијахронијски и на синхронијски контекст њихове генезе и профилисања; (3) способност разумевања и тумачења књижевних дела обухваћених наставним програмом предмета; (4) познавање основних поетичких обележја књижевности ових периода унутар европског контекста (утицаји, везе, рецепција наше књижевности у свету, рецепција светске литературе у нашим круговима ...) и (5) способност интерпретације дела свих писаца, појава и стилова који су заступљени у наставним плановима и програмима основних и средњих школа. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Предмет обухвата поетички статус нове српске књижевности од времена њене појаве након Велике сеобе, преко њеног конституисања у добу барока и просвећености, профилисања појмова литературе у ужем смислу те речи или лепе књижевности са појавом стилова класицизма и сентиментализма, и сазревањем у времену предромантизма које је свој врхунац досегло у романтичарској поетици. Овим се предметом уоквирује истраживање конститутивних обележја поетика наведених периода и праваца развоја са посебним освртом на елементе који долазе из традиције српске књижевности (средњовековна и народна књижевности) и наслеђа европске литературе. Динамична слика развоја српске књижевности у XVIII и XIX веку свој пуни одраз добија управо унутар истраживања поетике које се реализује на следећим нивоима: (1) ниво епохе; (2) ниво стилског правца; (3) ниво експлицитне поетике појединачних аутора: програми, манифести, расправе, књижевнокритички и књижевнотеоријски написи и (4) ниво имплицитне поетике појединачних аутора. | |||
| Садржај практичне наставе | Вежбе – разумевање и тумачење опуса одређених аутора, њихових појединачних остварења са становишта истраживања како поетичких претпоставки њиховог стварања тако и епохе/правца којем они припадају. | |||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 4 | 4 | |||
| Методе извођења наставе | (1) предавања; (2) вежбе –аналитички поступци; (3) вежбе – синтетички поступци; | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 30 | Писмени испит | 35 | |
| Практична настава | Усмени испит | 35 | ||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | ||||
| Семинари | ||||
