Навигација

Опис предмета

2108908 - Књижевнотеоријска терминологија и изучавање културе

Спецификација предмета
НазивКњижевнотеоријска терминологија и изучавање културе
Акроним2108908
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимаНемаОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаУкључивање студената у критичку дебату у оквиру које се прате развој и промене изабраних теоријских појмова у току њиховог "путовања" како између дисциплина тако и између истраживача у различитим контекстима и периодима. На тај начин студенти би требало да стекну основна знања о интердисциплинарним приступима који се дотичу или делимично преклапају са књижевнотеоријским проучавањем.
      Исходи учења (стечена знања)Студенти ће савладати изабране теоријске појмове и бити у стању да их адекватно примене у анализи књижевног текста или неког другог предмета/феномена из подручја културе.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеУ средишту курса су појмови који су значајни за проучавање књижевности и културе. То су: традиција, канон, интердисциплинарност, идентитет, идеологија, курикулум. Сваки појам биће одређен његовим смештањем у теоријски и културни контекст. Интердисциплинарност је важна одредница у промишљању изабраних појмова.
      Садржај практичне наставеЧитање и тумачење теоријских текстова; студентске презентације и дискусије; примена обрађених појмова у тумачењу конкретних књижевних дела.
      Литература
      1. Mieke Bal, Travelling Concepts in the Humanities (University of Toronto Press, 2002).
      2. Jonathan Culler, Književna teorija: vrlo kratak uvod (Zagreb: AGM, 2001).
      3. Satya P. Mohanty, Literary Theory and the Claims of History: Postmodernism, Objectivity, Multicultural Politics (Ithaca: Cornell University Press, 1997).
      4. Terry Eagleton, Književna teorija (Zagreb: SNL, 1987).
      5. Svetozar Petrović, Pojmovi i čitanja (Beograd: Fabrika knjiga, 2008).
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      2
      Методе извођења наставеПредавања и дискусије.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања10Писмени испит70
      Практична наставаУсмени испит
      Пројекти
      Колоквијуми20
      Семинари