2109022 - Руски језик 2
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Руски језик 2 | |||
Акроним | 2109022 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | услов за слушање предмета: одслушан Руски језик 1; услов за полагање: положен испит из Руског језика 1. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Савладавање основа морфологије (придеви, заменице, бројеви, предикативи, прилози, помоћне речи). Савладавање основа руске интонације, акцентологије, ортоепије, ортографије. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент стиче почетну практичну и теоријску професионалну компетенцију, правилно користи заменице, придеве, предикативе, прилоге, предлоге и везнике; студен врши морфолошку анализу њихових граматичких облика. Студент разуме, користи и објашњава специфичности руске акцентуације и интонације, разуме и објашњава алтернације сугласничких и самогласничких гласова. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Придеви. Заменице. Бројеви. Предикативи. Прилози. Предлози. Везници. Речце. Узвици. Позиционе и непозиционе алтернације консонаната; основи акцентуације и интонације СРКЈ (седам основних типова интонационих конструкција); ортоепија: ортоепске норме СРКЈ. | |||
Садржај практичне наставе | Вежбе изговора, фонетске и интонационе транскрипције дијалога/ монолога, граматичке вежбе, морфолошка анализа речи. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 1 | |||
Методе извођења наставе | вербалне (предавање, дискусије), текстуалне (решавање проблемских задатака, израда фонетске транскрипције) | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | 50 | ||
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 50 | |||
Семинари |