Навигација

Опис предмета

2109057 - Креирање вежби у настави страних језика

Спецификација предмета
НазивКреирање вежби у настави страних језика
Акроним2109057
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ3.0Статус предметаизборни
      Условљеност другим предметимаОблик условљености
      Циљеви изучавања предметаУпознавање са видовима говорне делатности (језичким компетенцијама) и стицање знања и умења у подучавању одређених видова говорне делатности, са посебним акцентом на креирање задатака. Овладавање подучавањем аспеката страних језика у српског говорној средини, са посебним акцентом на наставу фонетике са прозодијом, граматике и лексике. Упознавање са тестирањем у настави страних језика. Додатно развијање вештине писања задатака и наставних планова.
      Исходи учења (стечена знања)Студент објашњава и описује говорну делатност као објект подучавања, анализира и пореди рецептивне и продуктивне видове говорне делатности. Студент примењује стечено знање приликом креирања задатака. Студент креира задатаке и наставне планове у складу са особеностима циљне групе. Детаљно објашњава одабир одређене технике или типа задатка приликом обучавања фонетике, лексике или граматике страног језика. Описује и објашњава стандардне тестове који се примењују у настави страних језика.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеПодучавање видова говорне делатности (језичких компетенција). Говорна делатност (општи преглед). Усмено изражавање. Писано изражавање. Разумевање прочитаног. Разумевање говора. Медијација. Подучавање аспеката страних језика у српској говорној средини. Настава фонетике са прозодијом. Настава граматике. Настава лексике. Тестирање у настави страних језика.
      Садржај практичне наставеВежбе. Дискусија. Креирање задатака кроз рад у групама, самосталан рад.
      Литература
      1. Дурбаба Оливера, Теорија и пракса учења и наставе страних језика, Завод за уџбенике, 2011.
      2. К.Кончаревић: Савремена настава руског језика: садржаји, организација, облици (уџбеник), Београд, 2003.
      3. Општи стандарди постигнућа за крај основног образовања за страни језик (електронски извор): приручник за наставнике: аутори Оливера Дурбаба и др. Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања, 2017.
      4. Penny Ur. Penny Ur's 100 Teaching tips, Cambridge Handbooks for Language Teachers, Cambridge university press, 2016.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      2
      Методе извођења наставеПредавања, разговори, дискусије, групни и самосталан рад (креирање задатака, писање наставних планова).
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања10Писмени испит
      Практична настава50Усмени испит40
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари