Navigacija

Opis predmeta

2109057 - Kreiranje vežbi u nastavi stranih jezika

Specifikacija predmeta
Naziv Kreiranje vežbi u nastavi stranih jezika
Akronim 2109057
Studijski program Jezik, književnost, kultura
Modul modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Arapski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti i kulture
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 3.0 Status predmeta izborni
      Uslovljenost drugim predmetima Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta Upoznavanje sa vidovima govorne delatnosti (jezičkim kompetencijama) i sticanje znanja i umenja u podučavanju određenih vidova govorne delatnosti, sa posebnim akcentom na kreiranje zadataka. Ovladavanje podučavanjem aspekata stranih jezika u srpskog govornoj sredini, sa posebnim akcentom na nastavu fonetike sa prozodijom, gramatike i leksike. Upoznavanje sa testiranjem u nastavi stranih jezika. Dodatno razvijanje veštine pisanja zadataka i nastavnih planova.
      Ishodi učenja (stečena znanja) Student objašnjava i opisuje govornu delatnost kao objekt podučavanja, analizira i poredi receptivne i produktivne vidove govorne delatnosti. Student primenjuje stečeno znanje prilikom kreiranja zadataka. Student kreira zadatake i nastavne planove u skladu sa osobenostima ciljne grupe. Detaljno objašnjava odabir određene tehnike ili tipa zadatka prilikom obučavanja fonetike, leksike ili gramatike stranog jezika. Opisuje i objašnjava standardne testove koji se primenjuju u nastavi stranih jezika.
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Podučavanje vidova govorne delatnosti (jezičkih kompetencija). Govorna delatnost (opšti pregled). Usmeno izražavanje. Pisano izražavanje. Razumevanje pročitanog. Razumevanje govora. Medijacija. Podučavanje aspekata stranih jezika u srpskoj govornoj sredini. Nastava fonetike sa prozodijom. Nastava gramatike. Nastava leksike. Testiranje u nastavi stranih jezika.
      Sadržaj praktične nastave Vežbe. Diskusija. Kreiranje zadataka kroz rad u grupama, samostalan rad.
      Literatura
      1. Durbaba Olivera, Teorija i praksa učenja i nastave stranih jezika, Zavod za udžbenike, 2011.
      2. K.Končarević: Savremena nastava ruskog jezika: sadržaji, organizacija, oblici (udžbenik), Beograd, 2003.
      3. Opšti standardi postignuća za kraj osnovnog obrazovanja za strani jezik (elektronski izvor): priručnik za nastavnike: autori Olivera Durbaba i dr. Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja, 2017.
      4. Penny Ur. Penny Ur's 100 Teaching tips, Cambridge Handbooks for Language Teachers, Cambridge university press, 2016.
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      2
      Metode izvođenja nastave Predavanja, razgovori, diskusije, grupni i samostalan rad (kreiranje zadataka, pisanje nastavnih planova).
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 10 Pismeni ispit
      Praktična nastava 50 Usmeni ispit 40
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari