2114044 - Француска књижевност 17. века
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Француска књижевност 17. века | |||
Акроним | 2114044 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Француски језик, књижевност, култура | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 6.0 | Статус предмета | обавезан | |
Условљеност другим предметима | Услов за слушање: одслушан предмет Француска књижевност 16. века. Услов за полагање: положени испити из Увода у француску културу 1 и Француске књижевности 16. века. | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Стицање знања о француској књижевности и култури 17. века кроз упознавање са делима најзначајнијих писаца и литературом о друштвено-историјском контексту њиховог стваралаштва; развијање критичког мишљења. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент стиче увид у континуитет развоја француске књижевности, у виду естетике барока (која се ослања на позни 16. век) и поетике француског класицизма (који се враћа античким књижевним моделима). Продубљује знања о картезијанском приступу као темељној тековини тзв. француског духа, као и о значају прециозности у обликовању протофеминистичких идеја и развоју женског ауторства. Анализира најзначајнија књижевна дела барокне и класицистичке књижевности, пореди их са остварењима у сликарству и архитектури и закључује зашто је њихово разумевање значајно у 21. веку. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Француска у 17. веку: историјски, друштвени и културни оквир епохе. Барокна поезија и роман. Филозофско-теоријска мисао (Декарт, Паскал). Барокно позориште. Поетика класицизма (Боало). Класицистичко позориште (Корнеј, Расин, Молијер). Психолошки роман. Моралистичка књижевност. Значај салона у развоју књижевних жанрова максима, портрета и мемоара. Oбновa разумевања дате епохе захваљујући новoj критичкој мисли o делима 17. века (Дубровски, Старобински, Барт, Русе и др.). | |||
Садржај практичне наставе | Барокни немир у поезији и роману (Овре, Теофил де Вио, Шасиње, Малерб и његови ученици, Д'Ирфе). Корнејевa Позоришнa илузијa као врхунац барокног позоришта. Прециозни дух (госпођица Де Скидери). Паскал и јансенизам. Декарт и картезијански дух. Материјализам и либертенство Сирана де Бержерака. Класицистичка правилност: Корнејева тетралогија, Расинове трагедије. Комедије карактера и нарави вечног Молијера. Роман Принцеза Де Клев госпође Де Лафајет. Басне (Ла Фонтен). Приче (Шарл Перо). Епистоларна књижевност (госпођа Де Севиње). Моралистичка књижевност (Ла Рошфуко, Ла Бријер). | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | 2 | |||
Методе извођења наставе | Предавања, вежбе, дискусије, анализа самостално прочитаних и припремљених текстова. Рад са видео материјалом (гледање делова документарних и играних филмова и дискусија), континуирана усмена и писана провера савлађивања градива. Настава се одвија на француском и на српском језику. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | 20 | |
Практична настава | 10 | Усмени испит | 50 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 15 | |||
Семинари |