2114044 - Francuska književnost 17. veka
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Francuska književnost 17. veka | |||
Akronim | 2114044 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Francuski jezik, književnost, kultura | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 6.0 | Status predmeta | obavezan | |
Uslovljenost drugim predmetima | Uslov za slušanje: odslušan predmet Francuska književnost 16. veka. Uslov za polaganje: položeni ispiti iz Uvoda u francusku kulturu 1 i Francuske književnosti 16. veka. | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Sticanje znanja o francuskoj književnosti i kulturi 17. veka kroz upoznavanje sa delima najznačajnijih pisaca i literaturom o društveno-istorijskom kontekstu njihovog stvaralaštva; razvijanje kritičkog mišljenja. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Student stiče uvid u kontinuitet razvoja francuske književnosti, u vidu estetike baroka (koja se oslanja na pozni 16. vek) i poetike francuskog klasicizma (koji se vraća antičkim književnim modelima). Produbljuje znanja o kartezijanskom pristupu kao temeljnoj tekovini tzv. francuskog duha, kao i o značaju precioznosti u oblikovanju protofeminističkih ideja i razvoju ženskog autorstva. Analizira najznačajnija književna dela barokne i klasicističke književnosti, poredi ih sa ostvarenjima u slikarstvu i arhitekturi i zaključuje zašto je njihovo razumevanje značajno u 21. veku. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Francuska u 17. veku: istorijski, društveni i kulturni okvir epohe. Barokna poezija i roman. Filozofsko-teorijska misao (Dekart, Paskal). Barokno pozorište. Poetika klasicizma (Boalo). Klasicističko pozorište (Kornej, Rasin, Molijer). Psihološki roman. Moralistička književnost. Značaj salona u razvoju književnih žanrova maksima, portreta i memoara. Obnova razumevanja date epohe zahvaljujući novoj kritičkoj misli o delima 17. veka (Dubrovski, Starobinski, Bart, Ruse i dr.). | |||
Sadržaj praktične nastave | Barokni nemir u poeziji i romanu (Ovre, Teofil de Vio, Šasinje, Malerb i njegovi učenici, D'Irfe). Kornejeva Pozorišna iluzija kao vrhunac baroknog pozorišta. Preciozni duh (gospođica De Skideri). Paskal i jansenizam. Dekart i kartezijanski duh. Materijalizam i libertenstvo Sirana de Beržeraka. Klasicistička pravilnost: Kornejeva tetralogija, Rasinove tragedije. Komedije karaktera i naravi večnog Molijera. Roman Princeza De Klev gospođe De Lafajet. Basne (La Fonten). Priče (Šarl Pero). Epistolarna književnost (gospođa De Sevinje). Moralistička književnost (La Rošfuko, La Brijer). | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | 2 | |||
Metode izvođenja nastave | Predavanja, vežbe, diskusije, analiza samostalno pročitanih i pripremljenih tekstova. Rad sa video materijalom (gledanje delova dokumentarnih i igranih filmova i diskusija), kontinuirana usmena i pisana provera savlađivanja gradiva. Nastava se odvija na francuskom i na srpskom jeziku. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 5 | Pismeni ispit | 20 | |
Praktična nastava | 10 | Usmeni ispit | 50 | |
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 15 | |||
Seminari |