2114124 - Лексикологија француског језика 2
| Спецификација предмета | ||||
|---|---|---|---|---|
| Назив | Лексикологија француског језика 2 | |||
| Акроним | 2114124 | |||
| Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
| Модул | модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Француски језик, књижевност, култура | |||
| Тип студија | основне академске студије | |||
| Наставник (предавач) | ||||
| Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
| Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
| Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | обавезан | |
| Условљеност другим предметима | Услов за полагање: положен испит из предмета Лексикологија француског језика 1. | Облик условљености | ||
| Циљеви изучавања предмета | Упознавање студента с основном организацијом лексичког система француског језика. Усвајање метода испитивања значења речи у француском језику. Развијање способности разумевања лексичких односа и полисемије у француском језику. | |||
| Исходи учења (стечена знања) | Након одслушаног и савладаног предмета студент је способан да: – разуме основну организацију лексичког система француског језика; – анализира значења речи у француском језику и препознаје различите лексичке односе; – примењује теоријска знања из области лексикологије у развијању језичких вештина у француском језику. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Садржај теоријске наставе | Слагање речи у француском језику. Сливање и скраћивање речи. Конверзија. Појам, структура и природа језичког знака. Лексичко значење. Компоненте лексичког значења. Методе испитивања лексичког значења: компонентна анализа, теорија прототипа, когнитивистички приступи. Лексичка поља. Синтагматски и парадигматски лексички односи. Полисемија. Метафора, метонимија, синегдоха. | |||
| Садржај практичне наставе | ||||
| Литература | ||||
| ||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | ||||
| Методе извођења наставе | Предавања, вежбања, дискусије, дебате. Комуникативна и интерактивна настава кроз рад на примерима у контексту, кроз анализу обрађеног градива на аутентичним материјалима и дискусију. | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
| Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | 50 | |
| Практична настава | Усмени испит | |||
| Пројекти | ||||
| Колоквијуми | 40 | |||
| Семинари | ||||
