2114143 - Увод у француске технике књижевне анализе
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Увод у француске технике књижевне анализе | |||
Акроним | 2114143 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Енглески језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Услов за слушање: владање француским језиком на основном нивоу Услов за полагање: / | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање са најважнијим књижевно-теоријским појмовима и овладавање методама анализе књижевног текста. Развијање критичког мишљења и усавршавање писаног и усменог израза на француском језику. Савладавање организације аргументованог усменог излагања и структурисања писаног тумачења текста. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент влада изабраним теоријским појмовима и интерпретативним поступцима и адекватно их примењује у самосталној писаној и усменој анализи књижевних текстова. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Упознавање са основним појмовима, методама и техникама тумачења књижевног текста са посебним освртом на два типа вежбе заступљена у француском образовном систему: explication linéaire и commentaire composé. | |||
Садржај практичне наставе | Примена обрађених појмова и аналитичких метода у тумачењу одабраних књижевних дела: рад на три различита типа текстова (лирски, наративни и позоришни текст) из различитих епоха. Писана и усмена анализа песама, одломака из романа и позоришних сцена; компаративно тумачење. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | ||||
Методе извођења наставе | Предавања. Детаљна анализа одабраних текстова различитих жанрова (лирски, наративни, позоришни). Континуирана писана и усмена провера савладаности градива. Дискусија. Самосталан рад студената: читање и припрема одабраних текстова за анализу, истраживање уз коришћење библиотека и Интернета, рад у групама и паровима, као и самостална израда писаног коментара књижевног одломка (по избору: један лирски, наративни или позоришни текст) на крају семестра. Настава се одвија на српском и на француском језику. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 15 | Писмени испит | ||
Практична настава | 15 | Усмени испит | 50 | |
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 20 | |||
Семинари |