2114334 - Савремени француски језик П-4
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Савремени француски језик П-4 | |||
Акроним | 2114334 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура,Српска књижевност и језик,Српски језик и књижевност | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Енглески језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа књижевност и теорија књижевности, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе, Српски језик и књижевност - филологија и лингвистика, Српски језик и књижевност - филологија и настава | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Услов за полагање: положен испит из предмета Савремени француски језик П-3 | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Развијање комуникативне компетенције до нивоа Б1.2, то јест способности студента да у личном, јавном, образовном и професионалном домену извршава одговарајуће задатке у оквиру свих језичких активности (разумевање говора, усмено изражавање, разумевање писаног текста, писмено изражавање, усмена и писмена медијација). Утврђивање основних знања из граматике француског језика, стицање нових и њихово увежбавање кроз граматичке вежбе. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент је способан да разуме говор и писани текст, да се усмено и писмено изражава те врши медијацију до нивоа Б1.2; има развијену интеркултурну и контрастивну компетенцију. Студент разуме, сажима и преводи на српски језик текст књижевне или новинске продукције који је лексички и синтаксички једноставније природе. Студент у конверзацијским оквирима примењује граматичка и, у ширем смислу, сва друга језичка знања која је стекао на часовима, тј. Разговара на француском језику о збивањима на културној, уметничкој, политичкој и социјалној равни. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Граматички садржаји у складу са нивоом Б1-Б2 (према Заједничком европском референтном оквиру за језике) | |||
Садржај практичне наставе | Граматичке партије: обнављање знања стечених на претходном нивоу учења језика, као и усвајање нових: употреба времена индикатива, употреба кондиционала и субјунктива презента, изражавање прошлости, фактитивне конструкције, употреба личних, присвојних и показних заменица, поредбене конструкције, конструкцијска својства глагола. Стицање знања из области културних и политичких збивања у Француској и другим франкофонским земљама кроз обраду дијалога и текстова. Развијање свих језичких способности кроз вежбања припремљена уз помоћ уџбеника за учење француског језика. Вежбе писмене медијације (резимирање, проширивање изворника примерима и коментарима, превођење, укључујући и лакше књижевне текстове, и друго); поређење текстова исте врсте писаних на српском и на француском језику ради проналажења граматичких, лексичких и културних сличности и разлика. | |||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
1 | 3 | |||
Методе извођења наставе | Настава је заснована на комуникативном и акционом приступу, те подразумева сталну интеракцију са студентима и остваривање задатака с јасно утврђеним циљем; реализује се кроз различите облике дискусије, индивидуалног рада, рада у паровима и мањим групама. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 30 | Писмени испит | 60 | |
Практична настава | Усмени испит | 10 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари |