2114334 - Savremeni francuski jezik P-4
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Savremeni francuski jezik P-4 | |||
Akronim | 2114334 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura,Srpska književnost i jezik,Srpski jezik i književnost | |||
Modul | modul Albanski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Bugarski jezik, književnost, kultura, modul Grčki jezik, književnost, kultura, modul Engleski jezik, književnost, kultura, modul Italijanski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Mađarski jezik, književnost, kultura, modul Nemački jezik, književnost, kultura, modul Opšta književnost i teorija književnosti, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Skandinavski jezik, književnost, kultura, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Francuski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti i kulture, Srpski jezik i književnost - filologija i lingvistika, Srpski jezik i književnost - filologija i nastava | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | Uslov za polaganje: položen ispit iz predmeta Savremeni francuski jezik P-3 | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Razvijanje komunikativne kompetencije do nivoa B1.2, to jest sposobnosti studenta da u ličnom, javnom, obrazovnom i profesionalnom domenu izvršava odgovarajuće zadatke u okviru svih jezičkih aktivnosti (razumevanje govora, usmeno izražavanje, razumevanje pisanog teksta, pismeno izražavanje, usmena i pismena medijacija). Utvrđivanje osnovnih znanja iz gramatike francuskog jezika, sticanje novih i njihovo uvežbavanje kroz gramatičke vežbe. | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Student je sposoban da razume govor i pisani tekst, da se usmeno i pismeno izražava te vrši medijaciju do nivoa B1.2; ima razvijenu interkulturnu i kontrastivnu kompetenciju. Student razume, sažima i prevodi na srpski jezik tekst književne ili novinske produkcije koji je leksički i sintaksički jednostavnije prirode. Student u konverzacijskim okvirima primenjuje gramatička i, u širem smislu, sva druga jezička znanja koja je stekao na časovima, tj. Razgovara na francuskom jeziku o zbivanjima na kulturnoj, umetničkoj, političkoj i socijalnoj ravni. | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Gramatički sadržaji u skladu sa nivoom B1-B2 (prema Zajedničkom evropskom referentnom okviru za jezike) | |||
Sadržaj praktične nastave | Gramatičke partije: obnavljanje znanja stečenih na prethodnom nivou učenja jezika, kao i usvajanje novih: upotreba vremena indikativa, upotreba kondicionala i subjunktiva prezenta, izražavanje prošlosti, faktitivne konstrukcije, upotreba ličnih, prisvojnih i pokaznih zamenica, poredbene konstrukcije, konstrukcijska svojstva glagola. Sticanje znanja iz oblasti kulturnih i političkih zbivanja u Francuskoj i drugim frankofonskim zemljama kroz obradu dijaloga i tekstova. Razvijanje svih jezičkih sposobnosti kroz vežbanja pripremljena uz pomoć udžbenika za učenje francuskog jezika. Vežbe pismene medijacije (rezimiranje, proširivanje izvornika primerima i komentarima, prevođenje, uključujući i lakše književne tekstove, i drugo); poređenje tekstova iste vrste pisanih na srpskom i na francuskom jeziku radi pronalaženja gramatičkih, leksičkih i kulturnih sličnosti i razlika. | |||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
1 | 3 | |||
Metode izvođenja nastave | Nastava je zasnovana na komunikativnom i akcionom pristupu, te podrazumeva stalnu interakciju sa studentima i ostvarivanje zadataka s jasno utvrđenim ciljem; realizuje se kroz različite oblike diskusije, individualnog rada, rada u parovima i manjim grupama. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 30 | Pismeni ispit | 60 | |
Praktična nastava | Usmeni ispit | 10 | ||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari |