Навигација

Опис предмета

2115027 - Шпански језик 7

Спецификација предмета
НазивШпански језик 7
Акроним2115027
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Општа лингвистика са страним језиком, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ3.0Статус предметаобавезан
      Условљеност другим предметимаОдслушан предмет Шпански језик 6.Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаСтицање основних знања из области лексикологије и семантике, познавање лексичке структуре шпанског језика и кохерентно изражавање на шпанском језику уз коришћење адекватне лексике.
      Исходи учења (стечена знања)Општи исходи: студент је оспособљен за језичку анализу и језичко организовање; способан је да води адекватну усмену и писану комуникацију, уочава и разуме различитости у језицима; способан је за критичко размишљање и практичну примену знања; способан је за креативну употребу језика. Специфични исходи: дефинише и разликује основне јединице у лексикологији; препознаје и правилно употребљава речи и синтагме у различитим контекстима и регистрима; познаје лексички састав шпанског језика.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеПојам и предмет изучавања лексикологије и семантике. Однос лексикологије и семантике и сродних дисциплина. Основни појмови и основне јединице у лексикологији и семантици. Лексичко значење и приступи проучавању лексичког значења. Промене у значењу. Неологизми. Табу и еуфемизам. Позајмљенице. Састав шпанског језика. Значењски односи. Синтагматски и парадигматски лексички односи. Колокације, фраземи, паремије. Језик струке. Речници шпанског језика. Тенденције у савременом шпанском језику.
      Садржај практичне наставеИнтерактивне вежбе уз употребу корпуса и савремених платформи шпанског језика (Enclave RAE); анализа аутенитичних материјала.
      Литература
      1. Otaola Olano, Concepción. 2004. Lexicología y Semántica Léxica. Teoría y aplicación a la Lengua Española, Madrid: Ediciones Académicas. (поглавља 1,2, 3, 6, 7, 8, 10)
      2. Escandell Vidal, Mª. Victoria. 20007. Apuntes de semántica léxica, Madrid: UNED. (поглавља 1,3,8)
      3. Romero Gualda, M.ª Victoria. 20008. Léxico del español como segunda lengua: aprendizaje y enseñanza, Madrid: Arco Libros. (поглавља 2, 4)
      4. Pejovic, Andjelka. 2010. La colocabilidad de los verbos en español con ejemplos contrastivos en serbio. Kragujevac: FILUM. (избор)
      5. Пејовић, Анђелка. 2015. Контрастивна фразеологија шпанског и српског језика. Крагујевац: ФИЛУМ. (избор)
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      11
      Методе извођења наставеИнтерактивна настава кроз анализу аутентичних материјала, рад на корпусу, презентације, дискусије, индивидуални и групни рад.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавањаПисмени испит40
      Практична настава20Усмени испит
      Пројекти
      Колоквијуми40
      Семинари