2115066 - Социокултурна историја иберороманских језика 2
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Социокултурна историја иберороманских језика 2 | |||
Акроним | 2115066 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | одслушан предмет Социокултурна историја иберороманских језика 1 | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање са социолингвистичком историјом Иберијског полуострва и иберороманских језика | |||
Исходи учења (стечена знања) | Опште компетенције: способност анализе и синтезе, способност језичког организовања, адекватна усмена и писана комуникација, уочавање и разумевање разноликости у различитим језицима, способност практичне примене знања, креативност у језику. Специфичне компетенције:комуникативна компетенција на шпанском на нивоу Б1-Б2; добро познавање предмета и терминологије историјске лингвистике; снопови изоглоси које обележавају границе различитих иберороманских варијетета; савремена дијалектолошка мапа Иберијског полуострва; ибероромански језици на Иберијском полуострву и другим континетнима (Америци, Азији и Африци) | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Историја језика као функција историје његових говорника. Макро и микроисторија језика: промена фокуса истраживања историјске лингивстике са резултата на ток језичких промена. Интерни и екстерни чиниоци језичке промене и њихов заједнички утицај на ток и резултате језичких промена. Експанзија иберороманских језика; Ибероромански језици у Новом Свету;. Савремена дијалектолошка мапа Иберијског полуострва; ибероромански језици у контакту (јеврејко-шпански и спенглиш); Савремене језичке политике у земљама где се говоре ибероромански језици. | |||
Садржај практичне наставе | ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | ||||
Методе извођења наставе | Комуникативна настава кроз индивидуални и групни рад, дискусије на часу. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 5 | Писмени испит | 70 | |
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 25 | |||
Семинари |