2115066 - Sociokulturna istorija iberoromanskih jezika 2
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Sociokulturna istorija iberoromanskih jezika 2 | |||
Akronim | 2115066 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Arapski jezik, književnost, kultura, modul Bibliotekarstvo i informatika, modul Grčki jezik, književnost, kultura, modul Italijanski jezik, književnost, kultura, modul Japanski jezik, književnost, kultura, modul Kineski jezik, književnost, kultura, modul Nemački jezik, književnost, kultura, modul Opšta lingvistika sa stranim jezikom, modul Poljski jezik, književnost, kultura, modul Rumunski jezik, književnost, kultura, modul Ruski jezik, književnost, kultura, modul Skandinavski jezik, književnost, kultura, modul Slovački jezik, književnost, kultura, modul Turski jezik, književnost, kultura, modul Ukrajinski jezik, književnost, kultura, modul Holandski jezik, književnost, kultura, modul Češki jezik, književnost, kultura, modul Španski jezik, hispanske književnosti i kulture | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | izborni | |
Uslovljenost drugim predmetima | odslušan predmet Sociokulturna istorija iberoromanskih jezika 1 | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | Upoznavanje sa sociolingvističkom istorijom Iberijskog poluostrva i iberoromanskih jezika | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | Opšte kompetencije: sposobnost analize i sinteze, sposobnost jezičkog organizovanja, adekvatna usmena i pisana komunikacija, uočavanje i razumevanje raznolikosti u različitim jezicima, sposobnost praktične primene znanja, kreativnost u jeziku. Specifične kompetencije:komunikativna kompetencija na španskom na nivou B1-B2; dobro poznavanje predmeta i terminologije istorijske lingvistike; snopovi izoglosi koje obeležavaju granice različitih iberoromanskih varijeteta; savremena dijalektološka mapa Iberijskog poluostrva; iberoromanski jezici na Iberijskom poluostrvu i drugim kontinetnima (Americi, Aziji i Africi) | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Istorija jezika kao funkcija istorije njegovih govornika. Makro i mikroistorija jezika: promena fokusa istraživanja istorijske lingivstike sa rezultata na tok jezičkih promena. Interni i eksterni činioci jezičke promene i njihov zajednički uticaj na tok i rezultate jezičkih promena. Ekspanzija iberoromanskih jezika; Iberoromanski jezici u Novom Svetu;. Savremena dijalektološka mapa Iberijskog poluostrva; iberoromanski jezici u kontaktu (jevrejko-španski i spengliš); Savremene jezičke politike u zemljama gde se govore iberoromanski jezici. | |||
Sadržaj praktične nastave | ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | ||||
Metode izvođenja nastave | Komunikativna nastava kroz individualni i grupni rad, diskusije na času. | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 5 | Pismeni ispit | 70 | |
Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | 25 | |||
Seminari |