Навигација

Опис предмета

2118028 - Студије скандинавске - специјални курс из социолингвистике

Спецификација предмета
НазивСтудије скандинавске - специјални курс из социолингвистике
Акроним2118028
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Скандинавски језик, књижевност, култура
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ3.0Статус предметаобавезан
      Условљеност другим предметимаНема условаОблик условљености
      Циљеви изучавања предмета"Способност социолингвистичке анализе језичког материјала скандинавских језика, пре свега нестандардног говора, према оквиру теорија о модификацији говора, теорија о врстама израза нестандардног говора и мотивима за њихову употребу, тј. коришћењем методолошких поступака и техника својствених, пре свега, социолингвистици. Повезивање социолингвистичког теоријског оквира са концептуалним методом. Стицање знања о разлозима за постојање разлика у тематици израза нестандардног говора између скандинавских језика и српског, као и о значају поседовања тог знања у учењу и овладавању Л2. "
      Исходи учења (стечена знања)"Кандидат познаје основе методологије истраживања у оквиру социлингвистичких и семантичких теорија примењених на нестандардни говор, уме критички да промишља о предностима и манама одређених метода; познаје могућности практичне примене обрађених метода истраживања; кандидат уме да примени методе проучаване на курсу у анализи језичког материјала савремених скандинавских језика. "
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеОсновни методолошки поступци у оквиру теорија о модификацији говора, теорија о врстама израза нестандардног говора и мотивима за њихову употребу, модела прагматичне еквиваленције, анализа и примена концептуалног метода на нестандардни говор и др.: стварање слике идентитета бирањем одређеног кода, посматрање нестандардног говора као кода супротставњеног стандардном говору, разлике у когнитивним културним моделима као услов за постојање разлика у тематици израза нестандардног говора између скандинавских језика и српског (под окриљем когнитивне антропологије).
      Садржај практичне наставеКритичко промишљање коришћења одређених метода у постојећим социолингвистичким и семантичким анализама вршеним на материјалу скандинавских језика и примена проучаваних метода у самосталном истраживачком раду - социолингвистичка анализа језичког материјала скандинавских језика.
      Литература
      1. Hajdu, D. 2018. Pragmatična ekvivalencija izraza sa konotativnim značenjem u švedskom i srpskom jeziku, Filološki fakultet, Beograd. ISBN 978-86-6153-501-7
      2. Giles, H. 2001. Speech Accommodation. In: Mesthrie, R. (Ed.): Concise Encyclopedia of Sociolinguistics. Amsterdam, New York, Oxford, Shannon, Singapore, Tokyo: Elsevier, pp. 193–197
      3. Gumperz, John J. 1982. Discourse Strategies. Cambridge: Cambridge University Press
      4. Myers-Scotton, C. 1993. Social Motivations for Codeswitching. Evidence from Africa. Oxford: Clarendon Press
      5. Svahn, Margareta. 1999. Den liderliga kvinnan och den omanlige mannen. Stockholm: Carlssons
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      2
      Методе извођења наставеПредавања
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања30Писмени испит70
      Практична наставаУсмени испит
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари