2118028 - Студије скандинавске - специјални курс из социолингвистике
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Студије скандинавске - специјални курс из социолингвистике | |||
Акроним | 2118028 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Скандинавски језик, књижевност, култура | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | обавезан | |
Условљеност другим предметима | Нема услова | Облик условљености | ||
Циљеви изучавања предмета | "Способност социолингвистичке анализе језичког материјала скандинавских језика, пре свега нестандардног говора, према оквиру теорија о модификацији говора, теорија о врстама израза нестандардног говора и мотивима за њихову употребу, тј. коришћењем методолошких поступака и техника својствених, пре свега, социолингвистици. Повезивање социолингвистичког теоријског оквира са концептуалним методом. Стицање знања о разлозима за постојање разлика у тематици израза нестандардног говора између скандинавских језика и српског, као и о значају поседовања тог знања у учењу и овладавању Л2. " | |||
Исходи учења (стечена знања) | "Кандидат познаје основе методологије истраживања у оквиру социлингвистичких и семантичких теорија примењених на нестандардни говор, уме критички да промишља о предностима и манама одређених метода; познаје могућности практичне примене обрађених метода истраживања; кандидат уме да примени методе проучаване на курсу у анализи језичког материјала савремених скандинавских језика. " | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Основни методолошки поступци у оквиру теорија о модификацији говора, теорија о врстама израза нестандардног говора и мотивима за њихову употребу, модела прагматичне еквиваленције, анализа и примена концептуалног метода на нестандардни говор и др.: стварање слике идентитета бирањем одређеног кода, посматрање нестандардног говора као кода супротставњеног стандардном говору, разлике у когнитивним културним моделима као услов за постојање разлика у тематици израза нестандардног говора између скандинавских језика и српског (под окриљем когнитивне антропологије). | |||
Садржај практичне наставе | Критичко промишљање коришћења одређених метода у постојећим социолингвистичким и семантичким анализама вршеним на материјалу скандинавских језика и примена проучаваних метода у самосталном истраживачком раду - социолингвистичка анализа језичког материјала скандинавских језика. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | ||||
Методе извођења наставе | Предавања | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 30 | Писмени испит | 70 | |
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | ||||
Семинари |