Navigacija

Opis predmeta

2118028 - Studije skandinavske - specijalni kurs iz sociolingvistike

Specifikacija predmeta
Naziv Studije skandinavske - specijalni kurs iz sociolingvistike
Akronim 2118028
Studijski program Jezik, književnost, kultura
Modul modul Skandinavski jezik, književnost, kultura
Tip studija osnovne akademske studije
Nastavnik (predavač)
Nastavnik/saradnik (vežbe)
    Nastavnik/saradnik (DON)
      Broj ESPB 3.0 Status predmeta obavezan
      Uslovljenost drugim predmetima Nema uslova Oblik uslovljenosti
      Ciljevi izučavanja predmeta "Sposobnost sociolingvističke analize jezičkog materijala skandinavskih jezika, pre svega nestandardnog govora, prema okviru teorija o modifikaciji govora, teorija o vrstama izraza nestandardnog govora i motivima za njihovu upotrebu, tj. korišćenjem metodoloških postupaka i tehnika svojstvenih, pre svega, sociolingvistici. Povezivanje sociolingvističkog teorijskog okvira sa konceptualnim metodom. Sticanje znanja o razlozima za postojanje razlika u tematici izraza nestandardnog govora između skandinavskih jezika i srpskog, kao i o značaju posedovanja tog znanja u učenju i ovladavanju L2. "
      Ishodi učenja (stečena znanja) "Kandidat poznaje osnove metodologije istraživanja u okviru socilingvističkih i semantičkih teorija primenjenih na nestandardni govor, ume kritički da promišlja o prednostima i manama određenih metoda; poznaje mogućnosti praktične primene obrađenih metoda istraživanja; kandidat ume da primeni metode proučavane na kursu u analizi jezičkog materijala savremenih skandinavskih jezika. "
      Sadržaj predmeta
      Sadržaj teorijske nastave Osnovni metodološki postupci u okviru teorija o modifikaciji govora, teorija o vrstama izraza nestandardnog govora i motivima za njihovu upotrebu, modela pragmatične ekvivalencije, analiza i primena konceptualnog metoda na nestandardni govor i dr.: stvaranje slike identiteta biranjem određenog koda, posmatranje nestandardnog govora kao koda suprotstavnjenog standardnom govoru, razlike u kognitivnim kulturnim modelima kao uslov za postojanje razlika u tematici izraza nestandardnog govora između skandinavskih jezika i srpskog (pod okriljem kognitivne antropologije).
      Sadržaj praktične nastave Kritičko promišljanje korišćenja određenih metoda u postojećim sociolingvističkim i semantičkim analizama vršenim na materijalu skandinavskih jezika i primena proučavanih metoda u samostalnom istraživačkom radu - sociolingvistička analiza jezičkog materijala skandinavskih jezika.
      Literatura
      1. Hajdu, D. 2018. Pragmatična ekvivalencija izraza sa konotativnim značenjem u švedskom i srpskom jeziku, Filološki fakultet, Beograd. ISBN 978-86-6153-501-7
      2. Giles, H. 2001. Speech Accommodation. In: Mesthrie, R. (Ed.): Concise Encyclopedia of Sociolinguistics. Amsterdam, New York, Oxford, Shannon, Singapore, Tokyo: Elsevier, pp. 193–197
      3. Gumperz, John J. 1982. Discourse Strategies. Cambridge: Cambridge University Press
      4. Myers-Scotton, C. 1993. Social Motivations for Codeswitching. Evidence from Africa. Oxford: Clarendon Press
      5. Svahn, Margareta. 1999. Den liderliga kvinnan och den omanlige mannen. Stockholm: Carlssons
      Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine
      Predavanja Vežbe DON Studijski i istraživački rad Ostali časovi
      2
      Metode izvođenja nastave Predavanja
      Ocena znanja (maksimalni broj poena 100)
      Predispitne obaveze Poena Završni ispit Poena
      Aktivnosti u toku predavanja 30 Pismeni ispit 70
      Praktična nastava Usmeni ispit
      Projekti
      Kolokvijumi
      Seminari