2118028 - Studije skandinavske - specijalni kurs iz sociolingvistike
Specifikacija predmeta | ||||
---|---|---|---|---|
Naziv | Studije skandinavske - specijalni kurs iz sociolingvistike | |||
Akronim | 2118028 | |||
Studijski program | Jezik, književnost, kultura | |||
Modul | modul Skandinavski jezik, književnost, kultura | |||
Tip studija | osnovne akademske studije | |||
Nastavnik (predavač) | ||||
Nastavnik/saradnik (vežbe) | ||||
Nastavnik/saradnik (DON) | ||||
Broj ESPB | 3.0 | Status predmeta | obavezan | |
Uslovljenost drugim predmetima | Nema uslova | Oblik uslovljenosti | ||
Ciljevi izučavanja predmeta | "Sposobnost sociolingvističke analize jezičkog materijala skandinavskih jezika, pre svega nestandardnog govora, prema okviru teorija o modifikaciji govora, teorija o vrstama izraza nestandardnog govora i motivima za njihovu upotrebu, tj. korišćenjem metodoloških postupaka i tehnika svojstvenih, pre svega, sociolingvistici. Povezivanje sociolingvističkog teorijskog okvira sa konceptualnim metodom. Sticanje znanja o razlozima za postojanje razlika u tematici izraza nestandardnog govora između skandinavskih jezika i srpskog, kao i o značaju posedovanja tog znanja u učenju i ovladavanju L2. " | |||
Ishodi učenja (stečena znanja) | "Kandidat poznaje osnove metodologije istraživanja u okviru socilingvističkih i semantičkih teorija primenjenih na nestandardni govor, ume kritički da promišlja o prednostima i manama određenih metoda; poznaje mogućnosti praktične primene obrađenih metoda istraživanja; kandidat ume da primeni metode proučavane na kursu u analizi jezičkog materijala savremenih skandinavskih jezika. " | |||
Sadržaj predmeta | ||||
Sadržaj teorijske nastave | Osnovni metodološki postupci u okviru teorija o modifikaciji govora, teorija o vrstama izraza nestandardnog govora i motivima za njihovu upotrebu, modela pragmatične ekvivalencije, analiza i primena konceptualnog metoda na nestandardni govor i dr.: stvaranje slike identiteta biranjem određenog koda, posmatranje nestandardnog govora kao koda suprotstavnjenog standardnom govoru, razlike u kognitivnim kulturnim modelima kao uslov za postojanje razlika u tematici izraza nestandardnog govora između skandinavskih jezika i srpskog (pod okriljem kognitivne antropologije). | |||
Sadržaj praktične nastave | Kritičko promišljanje korišćenja određenih metoda u postojećim sociolingvističkim i semantičkim analizama vršenim na materijalu skandinavskih jezika i primena proučavanih metoda u samostalnom istraživačkom radu - sociolingvistička analiza jezičkog materijala skandinavskih jezika. | |||
Literatura | ||||
| ||||
Broj časova aktivne nastave nedeljno tokom semestra/trimestra/godine | ||||
Predavanja | Vežbe | DON | Studijski i istraživački rad | Ostali časovi |
2 | ||||
Metode izvođenja nastave | Predavanja | |||
Ocena znanja (maksimalni broj poena 100) | ||||
Predispitne obaveze | Poena | Završni ispit | Poena | |
Aktivnosti u toku predavanja | 30 | Pismeni ispit | 70 | |
Praktična nastava | Usmeni ispit | |||
Projekti | ||||
Kolokvijumi | ||||
Seminari |