Навигација

Опис предмета

2120035 - Савремени арапски језик Г-5

Спецификација предмета
НазивСавремени арапски језик Г-5
Акроним2120035
Студијски програмЈезик, књижевност, култура
Модулмодул Арапски језик, књижевност, култура, модул Општа лингвистика са страним језиком
Тип студијаосновне академске студије
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
Наставник/сарадник (ДОН)
    Број ЕСПБ6.0Статус предметаобавезни/изборни
    Условљеност другим предметимаУписана текућа година студија. Одрађене предиспитне обавезе. Положени испити из Савременог арапског језика Г-4 и Морфосинтаксе арапског језика 2Облик условљености
    Циљеви изучавања предметаКонтинуирано и свеобухватно развијање компетенција језичке комуникације (лингвистичка, социолингвистичка и прагматска) и језичких вештина (продукција, рецепција и интеракција у писаном и усменом облику) на језичком нивоу Б1+ (Заједнички европски референтни оквир за језике). Проширивање социокултуролошких знања о земљама арапског говорног подручја неопходних за остваривање успешне комуникације на циљном нивоу.
    Исходи учења (стечена знања)Студент је развио компетенције језичке комуникације и овладао језичким вештинама на циљном нивоу (Б1+). Проширио је лексички фонд и побољшао изговор. Препознаје карактериситке различитих врста текстова (усмених и писаних). Користи адекватне стратегије за различите врсте читања и слушања. Студент је научио да се у усменом и писаном облику јасно изрази на велики број тема.
    Садржај предмета
    Садржај теоријске наставе.
    Садржај практичне наставеВежбе разумевања ширег спектра некњижевних текстова – дужих новинских текстова (друштво, култура, политика, привреда, наука). Вежбе проширивања лексичког фонда и познавања комплекснијих граматичких структура. Продубљивање знања о специфичностима културе, историје и друштва земаља арапског говорног подручја. Побољшање разумевања говора и способности усменог изражавања – монолошког и дијалошког. Обрада тема релевантних за студије арабистике и актуелних друштвених тема уз употребу текстуалних, аудитивних, визуелних и аудио-визуелних материјала из различитих извора. Припрема за адекватну вербалну и невербалну комуникацију у свакоденвним и пословним ситуацијама. Побољшање способности писменог изражавања кроз вежбе писања различитих врста текстова.
    Литература
    1. Корпус писаних, аудитивних, визуелних и аудио-визуелних материјала
    2. Brustad, K, Al-Batal, M. & A. Al-Tonsi, Al-Kitaab fii Ta'alum al-'arabiyya 3
    3. Е.Badawi, Modern Written Arabic
    4. Al-Warraki, N. N. & N. Harb, Building Arabic Vocabulary through Reading
    5. Lahlali, M. How to write in Arabic
    Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
    ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
    15
    Методе извођења наставеРазличите врсте лексичко-граматичких и комуникативних вежби, самосталан рад, рад у пару и у групи, реферати, презентације, дискусије, писање састава и њихова евалуација
    Оцена знања (максимални број поена 100)
    Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
    Активности у току предавањаПисмени испит60
    Практична настава10Усмени испит
    Пројекти
    Колоквијуми30
    Семинари