2125015 - Увод у албанологију 1
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Увод у албанологију 1 | |||
Акроним | 2125015 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Грчки језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Немачки језик, књижевност, култура, модул Општа лингвистика са страним језиком, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Скандинавски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | изборни | |
Условљеност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Упознавање студента са предметом албанологије, која се као посебна научна грана јавља у другој половини 18. и почетком 19. века. Стицање знања и упознавање студента са научним дисциплинама које проучавају језик, историју, археологију, етнологију и др. Исто тако, упознавање студента са најважнијим утемељивачима албанологије и са научним истраживањима страних и албанских аутора. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент стиче основна знања о садржају албанологије, о њеним културолошким и компаративним основама, историјском развоју, најзначајнијим представницима, о настанку научних и културних институција. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | 1. Периодизација албанологије, Албанци и албански народ, Најранији документи о албанском језику, Етноним Албанац, Албанци у породици индоевропских језика, Албанци у балканском ареалу, Дијалекти и поддијалекти, Главна фонетска и морфолошка обележја албанског језика. Утемељивачи албанологије: Готфрид Вилхелм Лајбниц, Јохан Ерик Ханс Тунман, Вилијам Мартин Лик, Вук Караџић, Јозеф Ритер фон Ксиландер, Франц Боп, Јохан Георг фон Хан Еварад Лир, Франц Миклошић Густав Мајер, Густав Вајганд, Карл Пач, Франц Нопча Фон Фелсе-Силваш, Норберт Јoкл, Милан Шуфлај, Максимилијан Ламберц, Ећрем Чабеј, Агнија Васиљевска Десницка, Вацлав Чимоховски, Идриз Ајети, Шабан Демирај, Ерик П. Хемп. | |||
Садржај практичне наставе | Активно учествовање студената у активностима на часовима вежбања, као што су дискусије, интерактивна настава са применом савремених техничких средстава, дебате и извршавање предвиђених индивидуалних и групних задатака итд. | |||
Литература | ||||
| ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | ||||
Методе извођења наставе | Предавања и дискусија, упознавање са основном албанолошком литературом. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | 10 | Писмени испит | ||
Практична настава | Усмени испит | 70 | ||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 20 | |||
Семинари |