2126111 - Увод у општу лингвистику 1
Спецификација предмета | ||||
---|---|---|---|---|
Назив | Увод у општу лингвистику 1 | |||
Акроним | 2126111 | |||
Студијски програм | Језик, књижевност, култура,Српски језик и књижевност | |||
Модул | модул Албански језик, књижевност, култура, модул Арапски језик, књижевност, култура, модул Библиотекарство и информатика, модул Бугарски језик, књижевност, култура, модул Енглески језик, књижевност, култура, модул Италијански језик, књижевност, култура, модул Јапански језик, књижевност, култура, модул Кинески језик, књижевност, култура, модул Мађарски језик, књижевност, култура, модул Пољски језик, књижевност, култура, модул Румунски језик, књижевност, култура, модул Руски језик, књижевност, култура, модул Словачки језик, књижевност, култура, модул Турски језик, књижевност, култура, модул Украјински језик, књижевност, култура, модул Француски језик, књижевност, култура, модул Холандски језик, књижевност, култура, модул Чешки језик, књижевност, култура, модул Шпански језик, хиспанске књижевности и културе, Српски језик и књижевност - филологија и лингвистика, Српски језик и књижевност - филологија и настава | |||
Тип студија | основне академске студије | |||
Наставник (предавач) | ||||
Наставник/сарадник (вежбе) | ||||
Наставник/сарадник (ДОН) | ||||
Број ЕСПБ | 3.0 | Статус предмета | обавезни/изборни | |
Условљеност другим предметима | Облик условљености | |||
Циљеви изучавања предмета | Циљ предмета је савладавање основних појмова из науке о језику - основне јединице, структуре и функције које су могуће у језику уопште. Пружају се и основна сазнања о различитим приступима појавама у језику. Посебан нагласак је на ономе што је заједничко: универзално у свим језицима света, или предоминантно у већини језика, као и однос универзалног и специфичног у појединачном језику. | |||
Исходи учења (стечена знања) | Студент ће моћи да у даљем студирању искористи општелингвистичко знање о природи људског језика уопште, основним лингвистичким категоријама које су универзалне, те да боље разуме природу појединачног језика, имајући на уму да је у основи структура језика, у многим аспектима, универзална. | |||
Садржај предмета | ||||
Садржај теоријске наставе | Функционисање језика као система знакова. Функције језика. Фонетика: Говорни органи. Гласови. Акустичка фонетика. Перцепција говора. Фонеме и алофон. Фонолошка дистинктивна обележја. Прозодија. Графологија. Граматика: Граматички односи (синтагматски и парадигматски. Граматике категорије у језицима света. Граматичке врсте (класе) речи. Приступи проучавању граматике (традиционални, структурни, функционални, генеративни). Морфологија: Морфеме и аломорфи. Класификација морфема. Структура речи. Синтакса: синтаксичке јединице и конструкције. Синтаксичке функције. Синтаксичке трансформације. Лексикологија: Реч и лексема. Структура речника. Семантика. Значење речи. Значење реченица. Прагматика. Значење и контекст. Говорни чинови. Деикса. Дискурс и текст. Стилистика и реторика. | |||
Садржај практичне наставе | ||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски и истраживачки рад | Остали часови |
2 | ||||
Методе извођења наставе | Предавања допуњена сегментима интерактивних облика наставе. | |||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
Предиспитне обавезе | Поена | Завршни испит | Поена | |
Активности у току предавања | Писмени испит | 70 | ||
Практична настава | Усмени испит | |||
Пројекти | ||||
Колоквијуми | 30 | |||
Семинари |