Навигација

Опис предмета

2126153 - Примењена лингвистика

Спецификација предмета
НазивПримењена лингвистика
Акроним2126153
Студијски програм
Модул
Тип студија
Наставник (предавач)
Наставник/сарадник (вежбе)
    Наставник/сарадник (ДОН)
      Број ЕСПБ6.0Статус предметаИзборни за дати модул
      Условљеност другим предметимаОснове лингвистичке анализе, Увод у општу лингвистику 1 (положено), Увод у општу лингвистику 2 (одслушан)Облик условљености
      Циљеви изучавања предметаУпознавање са разнородним истраживачким питањима која се разматрају у оквиру примењене лингвистике, стицање општих и основних знања из научних области које у савременој науци о језику припадају пољу истраживања примењене лингвистике, као и усвајање различитих метода и техника које се користе у примењено-лингвистички оријентисаним истраживањима.
      Исходи учења (стечена знања)Студенти ће бити оспобљени да детектују реалне друштвене проблеме у којима језик игра централну улогу. Стећи ће неопходну основу за праћење примењенолингвистички оријентисаних предмета и даље стицање знања у овом пољу лингвистике у наставку студија. Биће оспособљени да формулишу истраживачка питања и дизајнирају истраживачке нацрте и стећи ће базичне вештине потребне за самостално решавање истраживачких и практичних проблема при обради језичких података.
      Садржај предмета
      Садржај теоријске наставеДефинисање примењене лингвистике: опсег, области, предмети и методе истраживања. Различите традиције и поља истраживања примењене лингвистике. Два смера истраживања: од лингвистике ка примени и од примене ка лингвистици (да ли је то могуће раздвојити?). Језички опис за потребе примењене лингвистике. Лексикологија и лексикографија кроз призму примењене лингвистике. Испитивање вокабулара: мере, типови, процене, раст и развој вокабулара. Писани и усмени језик. Писменост: традиционални и саврмени концепт писмености. Језик школе. Превођење и интерпретација. Поред наведених обрадиће се и једна тема по избору студената.
      Садржај практичне наставеСтуденти подељени у групе/тимове раде на више различитих прилагођених истраживачких пројеката који се односе на истраживачка питања која се покрећу у оквиру теоријске наставе. Истраживачки пројекти су конципирани као различити проблемски задаци и обухватају све компоненте истраживачког поступка.
      Литература
      1. Bugarski, R. (2007) Lingvistika u primeni. Beograd: Čigoja štampa (str. 22-65)
      2. Davies, A., & Elder, C. (eds.), (2006). Tha Handbook of Applied Linguistics. Blackwell (str. 1-11; 54-67; 106-125; 476-498; 576-598)
      3. Simpson, J. (ed.), (2011). The Routledge Handbook of Applied Linguistics. Routledge. (str. 39-49; 53-64; 529-537; 557-581)
      4. Halliday, M. A. K. (1989). Spoken and Written language. Oxford University Press. (str. 29-45; 61-90; 92-97)
      5. Dinić Marinković, M. (2020). O figurativnom jeziku u udžbenicima istorije za osnovnu školu. Komunikacija I Kultura Online, 2020(11), 29–50.
      Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
      ПредавањаВежбеДОНСтудијски и истраживачки радОстали часови
      22
      Методе извођења наставеТеоријска настава изводи се у интерактивном виду монолошко-дијалошком методом, уз индивидуални рад на домаћим задацима и консултацијама. Практична настава подразумева вођени рад на прилагођеним мини-истраживачким задацима.
      Оцена знања (максимални број поена 100)
      Предиспитне обавезеПоенаЗавршни испитПоена
      Активности у току предавања10Писмени испит40
      Практична настава40Усмени испит
      Пројекти
      Колоквијуми
      Семинари10